پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
مدیر عامل قطار شهری اصفهان گفت: اصفهان نیازمند ۱۰۰ کیلومتر شبکه مترو است که تاکنون ۶۰ کیلومتر آن در شورای عالی ترافیک کشور تصویب شده است.
شعارسال:جواد شعرباف پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم بهره برداری از فاز اول خط یک قطار شهری اصفهان با حضور وزیر کشور اظهار داشت: پروژه مترو همراهی و همدلی مدیران استانی هر کشوری را نیاز دارد و این توجه در اصفهان به دلیل مشکلات خاص نیازمند تعامل بیشتری است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح بخشی از خط یک مترو از شمال به جنوب هستیم، بیان داشت: طول این خط ۲۰ کیلومتر است که ۱۱ کیلومتر و ۱۰ ایستگاه آن از میدان شهدا تا ایستگاه قدس امروز به بهره برداری رسید.

مدیرعامل قطار شهری اصفهان با بیان اینکه سال آینده قطار شهری به ایستگاه تختی به عنوان یک نقطه شهری مهم می رسد، بیان داشت: امیدواریم با مدیریت صحیح و همکاری تمام ارگانها از سخت ترین محور متروی اصفهان یعنی میدان امام حسین و انقلاب عبور کنیم.

وی با تشکر از همراهی میراث فرهنگی در همراهی با شهرداری برای عبور مترو از این منطقه ابراز داشت: بر این اساس به نظر می رسد تا پایان سال ۹۶ و پایان دولت خط یک مترو به اتمام برسد.

شعرباف پایان خط یک مترو اصفهان را نیازمند تحقق شرط هایی برشمرد و گفت: پروژه میدان انقلاب و میدان امام حسین ( ع) سال های پیش باید اجرایی می شد اما مشکلات این امر را به تعویق انداخت و اکنون نیز یک سال است درگیر این بخش هستیم چراکه هر کلنگی که به زمین می زنیم به مشکلی میراثی برخورد می کنیم.

وی اضافه کرد: با تشکیل کمیته پنج نفره که نمایندگانی از ارگانهای مربوط به ریاست معاونت عمرانی استانداری در آن حضور دارند این پروژه را در این محدوده، گام به گام و با اصل خط حفظ میراث فرهنگی جلو برده ایم.

مدیرعامل قطار شهری اصفهان با بیان اینکه در کلِ پروژه در آغاز راه هستیم، اظهار داشت: مترو مطلوب ترین وسیله نقلیه کشوری است که منافع بزرگی همچون هوای پاک، تنظیم امنیت و سرعت را در بر دارد و مردم نیز خواهان آن هستند.

وی با تاکید بر اینکه شبکه مترو اصفهان باید توسعه پیدا کند، تصریح کرد: اصفهان نیازمند ۱۰۰ کیلومتر شبکه مترو است که ۶۰ کیلومتر آن مصوب شورای عالی ترافیک کشور است که سعی در تصویب مابقی آنها داریم.

شعرباف با اشاره به اینکه عدم تامین هزینه ها از سرعت ساخت مترو می کاهد، ابراز داشت: برای تامین بودجه سال منابع مالی زیادی در اختیار داریم که نیازمند توجه ویژه است و لازم است تخصیص سال های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ انجام شود تا پروژه پیش برود.

وی با بیان اینکه تعاملات جهانی برای حفظ میراث فرهنگی و اجرای مترو به شکل همزمان ضروری است، گفت: برای این منظور ما باید به ادبیات دنیا در این زمینه پایبند باشیم.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 23 مهر 1394، کد خبر: 2941518، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین