پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۴۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
برخی روزنامه های وابسته به جریانی خاص با انتشار عکسی از رئیس مجلس خبرگان رهبری به تخریب شخصیت وی پرداختند
شعارسال:برخی روزنامه های وابسته به جریانی خاص با انتشار عکسی از رئیس مجلس خبرگان رهبری به تخریب شخصیت وی پرداختند.

جلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی عضویت اقلیت های مذهبی در شوراهای شهر و روستا در حالی انجام شد که اکثریت اعضای مجمع با تایید عضویت اقلیت ها در شورا موافقت کردند؛ این تایید به دلایل مختلف و وجود برخی اختلافات میان شورای نگهبان و مجمع تشخیص حدود 1 سال به طول انجامید.

اما رسانه حکومتی انگلیس یعنی BBC» فارسی» پس از تایید عضویت سپنتانیکنام در شورای شهر دست به انتشار عکسی، سعی کرد تا آیت الله جنتی را برای مخالفت خود، سرزنش کند. BBC با شیطنت خبری سعی در القای این مفهوم در ذهن مخاطب خود بود که آیت الله جنتی با حضور اقلیت ها در فضای عمومی جامعه مخالف است.

اما بررسی های انجام شده نشان می دهد که این عکس اصلا ارتباطی با رای گیری برای موضوع سپنتا نبوده است و موضوع رای گیری در آن هنگام چیز دیگری بوده است.

نکته قابل تاسف این ماجرا همراهی برخی رسانه های اصلاح طلب داخلی با خط فکری BBC است؛ این روزنامه ها31تیرماه، همان عکس را (که اولین بار BBC منتشر کرده بود) در صفحه اول خود قرار دادند و سعی کردند مصوبه مجمع را ابزاری برای تخریب جنتی نمایند.

اما باید گفت که اگر به فرض شخص آیت الله جنتی با این موضوع مخالف است نظر وی مانند تمام اعضای مجمع محترم است و مجمع از اعضای مختلف با تفکرات گوناگون شکل گرفته است تا با گفتگو و ارائه نظرات مختلف، «مصلحت نظام» را تشخیص دهد.

اقدامات دیکتاتورمآبانه رسانه های اصلاح طلب در قبال «مخالفان» این تلقی را پدید می آورد که پیگیری برخی موارد از جمله موضوع سپنتا نیکنام بیشتر از بغضی است که از مجموعه نظام دارند و نه دغدغه ی حقوق اقلیت ها یا هر آنچه که در ظاهر ادعا می شوند.

این جریان سیاسی، به جای تجلیل از سازوکار قانونی موجود در نظام، برای حل مشکلات و بن بست های پیش آمده سیاسی، اجتماعی و...، سعی می کند تا با انحراف افکار و ایجاد مسائل ایذایی، نقطه قوت نظام را نادیده انگاشته و در کنار آن به تخریب چهره آیت الله جنتی بپردازد.

جریانی که بارها مجمع را پس از مرحوم هاشمی، نهادی «اصولگرا» معرفی کرده است، به ناگاه در یک موضوع، همنظر خود می یابد اما به جای اصلاح ادعای خود، سعی می کند اکثریت مجمع را جریانی مخالفت با آیت الله جنتی معرفی نماید.

آنچه از منش رسانه ای جریان رسانه ای اصلاحات به چشم می آید چیزی جز «دیکتاتوری» برای تخطئه و ساکت کردن مخالفان نیست و این نیز شیوه ای برای پیشبرد اهداف است. هرچند روحیه انقلابی و خستگی ناپذیر آیت الله جنتی همواره خاری در چشم استکبار جهانی بوده است و طی این سال از هیچ اقدامی برای تخریب شخصیت وی دریغ نکرده اند؛ اما با توجه به تمامی این تخریب او همچنان با قدرت پای نظام و انقلاب ایستاده است و بدون توجه به حواشی، مسیر خود را ادامه می دهد.

حال باید این سوال را از برخی جریانات فکری پرسید که چرا با وجود ادعای خودتان مبنی بر آزادی بیان و محترم شمردن حقوق اقلیت ها، نظر شخصی آیت الله جنتی را (به فرض مخالفت) محترم نمی شمارید و با شیطنت رسانه ای سعی در تصویه حساب با نظام را دارید؟

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسکانیوز، تاریخ انتشار31 تیر 97، کدخبر: 962500، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
این ها همه شان دیکتاتوری رسانه ای دارند , شورای نگه بان نظام همیشه در رسانه های ایران مظلوم واقع میشود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین