پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۹۳۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان، گفت: در راستای حفظ گونه نادر پلنگ ایرانی خسارت ناشی از آسیب پلنگ به دامداران استان سمنان پرداخت می‌شود.

شعار سال: عباسعلی دامن‌گیر در نشست بعدازظهر سه‌شنبه خود با اصحاب رسانه و مطبوعات به میزبانی حفاظت از محیط‌زیست استان سمنان، ضمن بیان اینکه برای حفظ گونه نادر پلنگ ایرانی و کاهش ریسک و خطرپذیری مواجهه این حیوان با جمعیت بومی استان، خسارات ناشی از حمله پلنگ ایرانی به دامداران استان سمنان با پیگیری حفاظ از محیط‌زیست پرداخت می‌شود، ابراز داشت: این اقدام می‌تواند به کاهش ریسک مواجهه این جانور و انسان منجر شود.

وی بابیان اینکه پرداخت خسارات دامداران با رایزنی‌های صورت گرفته با بیمه‌ها صورت می‌پذیرد، افزود: به‌منظور ارتقاء شرایط حفاظتی گونه‌های در معرض خطر انقراض در کشور و همچنین استفاده از ظرفیت‌های صنعت بیمه طرح ارائه خسارات با دامداران اجرایی می‌شود.

رایزنی با ۱۳شرکت بیمه

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان سمنان، گفت: طرح پرداخت خسارات به دامداران ذیل اجرای برنامه ملی عملیاتی حفاظت و مدیریت پلنگ ایرانی و با رایزنی ۱۳شرکت بیمه در سطح کشور و به‌تبع آن، استان سمنان اجرایی می‌شود.

دامن‌گیر گفت: در سال گذشته و با پیگیری اداره کل محیط‌زیست استان سمنان شش فقره خسارات وارده به دامداران استان، طی ضوابط و دستورالعمل‌های مرتبط پرداخت شد، همچنین باید گفت صدور بیمه‌نامه جامع پلنگ ایرانی در حوزه خسارات دام اهلی شامل گوسفند، بز، اسب، استر، الاغ، قاطر، گاو، شتر، سگ گله و نگهبان ناشی از حمله پلنگ و یا گرگ و موارد احتمالی همچنین آسیب‌های جسمی اشخاص ثالث را پوشش می‌دهد.

وی افزود: در طرح بیمه‌ای مذکور همچنین خسارات وارد به محیط‌زیست ناشی از تلفات پلنگ در اثر عواملی چون حوادث جاده‌ای، طعمه مسموم، خشک‌سالی، سیل، آتش‌سوزی و سایر موارد به‌غیراز مرگ به دلیل کهولت سن برای بهبود شرایط حفاظتی و کاهش عوامل تهدید گونه، به عنوان یکی از موضوعات تحت پوشش این بیمه‌نامه، مطرح شده است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 2 مرداد 97، کد مطلب: 4356232، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین