پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت برای رفع مشکل کشاورزان با تصویب پنج هزار میلیارد ریال (۵۰۰ میلیارد تومان) برای پرداخت خسارت به آنها موافقت کرد.

شعارسال: محمود حجتی عصر امروز در نشست مشترک مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه ذخایر راهبردی کالاهای اساسی در چارچوب تامین امنیت غذایی و ملی ضروری است، گفت: لازمه رقابت در بازار جهانی، تغییر نگاه تجار کشور است که باید از واردات به سوی صادرات هدایت و علاوه برآمادگی، ساختار لازم برای صادرات باید ایجاد شود.

حجتی اضافه کرد: بیمه بخش کشاورزی حمایتی است و تجاری نیست، بنابراین پوشش بیمه کشاورزی باید افزایش و بخش زیادی از اعتبارات حوادث غیرمترقبه به پرداخت خسارات بخش کشاورزی اختصاص یابد.

*پرداخت ۷۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران بزودی

حجتی گفت: دولت با اختصاص ۷۰ هزار میلیارد ریال بزودی باقیمانده مطالبات گندمکاران را پرداخت می کند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: امسال بیش از ۳۸ میلیون تن جو در کشور تولید و ۱.۲ میلیون تن از این محصول خریداری شده و قیمت نهاده های دام و طیور نسبت به سال ۹۲ تغییر چندانی نداشته است.

*افزایش ۸ درصدی تولید برنج ایرانی

حجتی گفت : مردم کشور خواستار مصرف برنج ایرانی هستند، بنابراین تولید و بازار برنج با تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری کشور و همچنین ممنوعیت واردات و وضع تعرفه، در فصل برداشت مدیریت شده است.

وی افزود: امسال برنج مازندران هشت درصد افزایش تولید داشت و ۴۰ هزار هکتار به زیرکشت دوم رفته است.

این عضو کابینه دولت یازدهم گفت: راهکار تامین برنج مردم با اتکا به تولید داخلی، تجهیز و نوسازی و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری، بهره گیری از ارقام پرمحصول، توسعه مکانیزاسیون و اجرای دو کشت برنج در سال است.

وزیرجهاد کشاورزی درباره تاثیر مثبت قیمت گذاری منصفانه خرید تضمینی محصولات کشاورزی در پایداری تولید گفت: مقایسه قیمت محصولات کشاورزی با قیمت های جهانی یک اشتباه راهبردی است.

وی افزود: قیمت ها در بازارهای جهانی به طور مداوم تغییر می یابد و چنانچه قیمت منصفانه ای برای خرید تضمینی گندم تعیین نشود، تولید کاهش پیدا می کند و همچون آغاز کار دولت در سال ۹۲ برای تامین این کالای راهبردی مجبور به واردات خواهیم شد.

حجتی ورود به بازار جهانی برای خرید میلیون ها تن گندم، علاوه برآن که از منظر تامین امنیت غذایی و ملی کشور به صلاح نیست، باعث افزایش قیمت جهانی این محصول می شود.

وی گفت :کشورهای چین و ترکیه ذخایر گندم خود را با قیمت ۴۰ درصد بالاتر از قیمت جهانی تامین و برای گندم وارداتی تعرفه ۶۰ تا ۱۲۰ درصدی وضع می کنند گفت: تامین ذخایر راهبردی کالاهای اساسی از محل تولید داخی در چارچوب امنیت غذایی و ملی ضروری است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی موجب شده تا نگاه به بخش کشاورزی تغییر یابد، اما برای ایجاد تحول در بخش کشاورزی باید نگاه به این بخش در افراد و نهاده های تصمیم ساز و تصمیم گیر در فرهنگ عمومی با مشارکت همه بخش ها به ویژه نمایندگان مجلس تغییر یابد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 13 مهر 1395، کدمطلب: 3787622 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
500 میلیارد تومان بنظر شما کافیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین