پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۹۸۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی در همدان خبر داد.

شعار سال: حمیدرضا حاجی بابایی عصر سه شنبه در مجمع معتمدین منطقه خضر همدان گفت: طی دوسال گذشته با هماهنگی مردم مناطقی که در سکونتگاه های غیر رسمی زندگی می کنند عمده ترین مشکلات خانواده ها بررسی و عدم واگذاری انشعابات از اصلی ترین آن ها عنوان شد به طوری که در سرمای زمستان عدم وجود آب و برق و گاز موجب شد بسیاری از خانواده ها با مشکل مواجه شوند.

وی بابیان اینکه بیش از سه هزار خانوار در همدان و فامنین در چنین شرایطی قرار داشتند، گفت: متاسفانه مسئولان نیز به علت محدودیت های قانونی نمی توانستند مساعدت داشته باشند.

حاجی بابایی بابیان اینکه براساس پیگیری های صورت گرفته در مجلس واگذاری انشعابات اساسی به این مناطق به عنوان مصوبه قانونی اخذ شد، گفت: در حال حاضر دستگاه های اجرایی در صدد رفع مشکلات مردم هستند.

وی بابیان اینکه مدیران ادارات آب و فاضلاب، برق و گاز باید در این زمینه به گونه ای برنامه ریزی کنند که در کمترین زمان ممکن مشکلات رفع شود، گفت: براساس این مصوبه مجلس تمام نقاط شهری باید به شبکه گاز و آب و فاضلاب و برق شهری متصل شوند و باید در ارائه خدمت به مردم به گونه ای عمل شود که در همدان خانواده ای دیگر در زمینه دریافت انشعابات اساسی مشکل نداشته باشد.

وی بابیان اینکه باید در خصوص آمار خانوارهای دارای مشکل دقت بیشتری صورت گیرد، گفت: در بدو پیگیری این آمار دو هزار خانواده عنوان شد ولی با پیگیری دقیق در حال حاضر آمار سه هزار خانوار مطرح شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص بهسازی رودخانه ۳۵ متری خضر و پوشش آن نیز گفت: طرح ایجاد محافظ و پوشش بر روی رودخانه خضر و مجید آباد که از عمده مطالبات مردم این مناطق است با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان آغاز شده است.

وی با اشاره با شروع اجرای پروژه فاضلاب همدان به عنوان یکی از سه شهر کشور که در سال ۱۳۸۷ با اعتبار بانک جهانی کلیدخورد نیز گفت: اعتبار پروژه فاضلاب منطقه ۱۰ میلیارد تومان است که در سال جاری سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته وتاکید تلاش بر این است که تا پایان شهریور به بهره برداری برسد.

حاجی بابایی رمز حل مشکلات همدان را کلانشهر شدن آن خواند و گفت: اگر پروژه کلانشهر همدان اجرایی نشود مشکلات حل نخواهد شد.

وی بابیان اینکه منطقه خضر در نقشه جامع کلانشهر همدان در رینگ اصلی شهر قرار دارد، گفت: در اجرای نقشه کلانشهر همدان منطقه خضر تا حدی در مرکزیت قرار می گیرد و با این رویکرد خدمات شهری برای شهروندان این منطقه تسهیل خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه چهار ساعته با مشاور شهرسازی وزیر مسکن گفت: در این جلسه یک بار دیگر تمام چالش ها و فرصت های کلانشهر شدن همدان بررسی شد و در کنار مباحث جمعیتی و تعاریف، محدوده شهر وکاستی هایی که وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تلاش کنیم مشکلات موجود در محدود شهر حل شود و با اجرای برنامه کلانشهر همدان در راستای توسعه پایتخت تاریخ وتمدن ایران در شان مردم آن بکوشیم.

وی به برگزاری جلسات متعدد برای حل مشکلات منطقه خضر و مجید آباد اشاره کرد و گفت: بازگشایی مسیر خضر و خروج آن از بن بست از پروژه هایی است که باید در اولویت قرار گیرد.

حاجی بابایی اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت کوچه ها و راه های فرعی نیز در منطقه خضر بعداز اتمام پروژه فاضلاب باید در اولویت قرار گیرد و بلافاصله در شهریور ماه روکش آسفالت منطقه باید ترمیم شود.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 3 مرداد 97، کد مطلب: 4356434، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین