پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۵۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه 491 هکتار بافت فرسوده در سطح خراسان‌جنوبی وجود دارد، اظهار کرد: 225 هکتار سکونتگاه غیررسمی، 229 هکتار محدوده تاریخی که مجموع مساحت‌ها بالغ بر 1317 هکتار است.

شعار سال: «مهدی جعفری»، امروز (پنج بهمن‌ماه)، در ستاد بازآفرینی پایدار شهری خراسان‌جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی با 151 هزار کیلومتر وسعت دارای جمعیت 862 هزار نفری است و بالغ بر نه درصد وسعت کشور و 96 صدم درصد جمعیت کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه 11 شهرستان و 21 شهر در استان خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: 21 شهر دارای طرح جامع است که ابلاغ شده و 16 شهر دارای طرح تفصیلی مصوب است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی بیان کرد: طرح تفصیلی 12 شهر استان با پیشرفت 70 درصدی در حال انجام است که دو طرح تا پایان امسال و مابقی تا پایان سال 97 اجرا خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه در سه سال اخیر 80 جلسه ستاد بازآفرینی شهر در استان برگزار شده است، تصریح کرد: ایجاد بندر خشک و تهیه محدوده بازآفرینی برای شهرهای در حال توسعه از جمله مصوبات این ستاد بود.

وی بیان کرد: 12 روستا با رشد بالای ۱۵ درصد در حریم شهر بیرجند وجود دارد و درخواست داریم این روستاها از نظر شهرسازی و معماری بررسی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به وجود 491 هکتار بافت فرسوده در سطح استان، افزود: 225 هکتار سکونتگاه غیررسمی، 229 هکتار محدوده تاریخی که مجموع مساحت ها بالغ بر یک هزار و 317 هکتار است.

جعفری ادامه داد: تاکنون طرح‌هایی برای تعیین محدوده سکونتگاه‌ها و محلات هدف در بیرجند طرح فرزان و در فردوس طرح تهیه شده و در بشرویه، نهبندان، سرایان، قاین و خوسف طرح تهیه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح فرزان از مهم‌ترین پروژه‌های استان است اما روند اجرای آن طولانی شده است، اظهار کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی برای بازگشایی این محور درخواست کمک از شرکت عمران و بهسازی ایران دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی از راه‌اندازی سه نهاد توسعه محله در بیرجند خبر داد و افزود: این نهادها در محلات خیرآباد، 17 شهریور و امام حسین(ع) انجام شده است.

جعفری بیان کرد: تکمیل پل ارتباطی و محور فرزان به موسی بن جعفر(ع احداث خانه فرهنگ در فردوس و مطالعات احیای شهر قدیم و در شهر جدید از جمله پیشنهادات اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی برای تصویب است.

ضرورت توجه به شهرهای کوچک در مقوله بازآفرینی

«محمدرضا امیرحسنخانی»، نماینده مردم شهرهای فردوس، طبس، سرایان و بشرویه نیز در این جلسه اظهار کرد: باید در کنار فرآیند بازآفرینی در شهرهای بزرگ، بازآفرینی در شهرهای کوچک نیز درنظر گرفته شود.

وی بیان کرد: بسیاری از شهرهای کوچک نیز نیازمند بازآفرینی هستند و باید به آنان نیز در این مقوله توجه کرد.

نماینده مردم شهرهای فردوس، طبس، سرایان و بشرویه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر روی مشارکت مردمی تاکید دارند، افزود: باید از مشارکت مردمی در بازآفرینی استفاده کرد.

امیرحسنخانی یادآور شد: در بازآفرینی شهری می‌توان از ظرفیت خیرین نیز استفاده کرد و آنان را نیز در این امر مشارکت داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 5 بهمن 96، کد مطلب: 96110502955: www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fox
United States
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
اقا این خط اینم نشون اگه یه زلزله اومد بافت فرسوده رو سر مردم خراب شد نیاید گریه کنید که خدایا چرا اینجوری شد نماز کم خوندیم و فلان
یذره منطقی فکر کنیم اینا جزیی از طبیعته اگه میخوای مشکلی برات پبش نیاد باید با طبیعت همراه باشی و خونه های بهتری بسازی
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین