پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۷۸۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 158 هزار نفر از جمعیت شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت در سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.

شعارسال: پژمان نیک اقبالی افزود: یک هزار هکتار سکونتگاه غیر رسمی و بافت فرسوده در شهرهای بزرگ کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی بیان کرد: 77 هزار نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی حاشیه شهرها که بیشتر در یاسوج است، 79 هزار نفر در بافت‌های فرسوده شهری بیشتر در دوگنبدان و 2 هزار 260 نفر در بافتهای تاریخی شهر دهدشت زندگی می‌کنند که نیازمند تلاش برای بهبود شاخص‌های زندگی هستند.

براساس آمار 1170 هکتار سکونتگاه غیررسمی،168 هکتار بافت فرسوده و 38 هکتار بافت تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شهر یاسوج با 50 سال سابقه شهرنشینی هم اکنون حدود 200 هزار نفر در شهر و اطراف آن سکونت دارند گفت: مهاجرت روستائیان به شهر از دلایل اصلی این مشکل است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با وجود تلاش‌های فراوان برای توسعه زیرساخت‌های زندگی در روستاها مردم به شهر مهاجرت می‌کنند که ایجاد اشتغال در روستاها از برنامه‌های جدی دولت برای رفع این معضل است.

نیک اقبالی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی خدمات شهری یاسوج برای 134 هزار نفر جمعیت اعتبار دریافت می‌کنند در شرایطی که به 200 هزار نفر خدمت می‌کنند که این امر باعث کمبود اعتبار در برخی بخش‌هاست.

وی گفت: ناایمنی ساختمانی به دلیل فرسودگی، ساخت و سازهای غیراصولی، نبودن معابر و دیگر خدمات شهری از مشکلات مردم در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده است.

نیک اقبالی بیان کرد: مناطق پیرامونی که در محدوده‌های طرح هادی یا تفضیلی شهر قرار دارند براساس برنامه‌ای که طرح آن در دست بررسی است به شهر یاسوج ملحق خواهد شد اما کسانی که در ساخت و ساز غیرمجاز انجام داده‌اند براساس قانون با آنها برخورد جدی خواهد شد.

مهریان، مادوان، بلهزار، اکبرآباد از جمله مناطق حاشیه شهر یاسوج هستند.

وی با اشاره به روند خوب اجرای طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان گفت: برای نوسازی و احیای سه هزار واحد مسکونی این شهر تسهیلات ویژه مناطق زلزله زده اختصاص یافته که این امر از موفقیت‌های بزرگ دولت در گچساران بوده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تعدادی از واحدهای مسکونی شهر دوگنبدان با حمایت‌های ویژه دولت و اعتبارات بانکی بلاعوض و ارزان قیمت بازسازی شده است افزود: در صورت مشارکت بیشتر مردم بافت فرسوده دوگنبدان به‌طور کامل احیا و متحول خواهد شد.

نیک اقبالی ابراز داشت: بافت تاریخی شهر دهدشت نیز با توجه به شرایط زندگی مردم و ارزش بافته‌های تاریخی نیازمند اختصاص اعتبارهای ویژه برای بازسازی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با 713 هزار نفر در جنوب غربی ایران قرار دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 5مهر1396، کدخبر: 82678698: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین