پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۲۶۷
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
وسیع‌ترین بافت تاریخی کهگیلویه و بویراحمد یادگار عصر صفویه با وسعت ۳۴ هکتار این روز‌ها حال و روز خوبی ندارد.مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی دهدشت گفت: در این بافت تاریخی آثار مختلفی از جمله کاروانسرا، بازارچه، امامزاده، مسجد و حمام وجود دارد.
شعار سال:وسیع‌ترین بافت تاریخی کهگیلویه و بویراحمد یادگار عصر صفویه با وسعت ۳۴ هکتار این روز‌ها حال و روز خوبی ندارد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی دهدشت گفت: در این بافت تاریخی آثار مختلفی از جمله کاروانسرا، بازارچه، امامزاده، مسجد و حمام وجود دارد.
اباب افزود: این روز‌ها این بافت در اثر عوامل مختلفی از جمله آتش سوزی، ریزش بنا‌ها و رفت و آمد‌های عمومی در حال تخریب است.

وی با اشاره به اینکه وسعت اصلی بلاد شاپور ۴۵ هکتار است گفت: ۱۰ هکتار از این بافت در دست مردم است که در محوطه آن خانه‌های قدیمی دارند و سازمان میراث فرهنگی اعتبار لازم برای خرید این خانه‌ها را ندارد.
 
اباب با اشاره به ضرورت حفاظت از این بافت ادامه داد: ما توانایی حفاظت از این مجموعه تاریخی را به دلیل وسعت زیاد و نبود دیوار حفاظتی نداریم و به همین دلیل هر کسی می‌تواند در این بافت تاریخی رفت و آمد کند که باعث تخریب به این مجموعه شده است.
 
مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر دهدشت با اشاره به اینکه این بافت تاریخی، مرکز امنی برای معتادان شده است اضافه کرد: وسعت زیاد این بافت و عدم توانایی ما در حفاظت از آن باعث شده تا معتادان به اتاق‌های این بافت تاریخی رفت و آمد کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری  استان نیز در همین رابطه گفت: امسال برای بازسازی این بافت ۱۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است، اما این مبلغ نمی‌تواند مشکلات آن را برطرف کند.
 
باقری افزود: حفظ این مجموعه ارزشمند تاریخی که می‌تواند موجب رونق گردشگری در شهر دهدشت شود، نیازمندمطالبه اجتماعی است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس،تاریخ انتشار:31خرداد1398،کدخبر:131696،sobhezagros.ir
 
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین