پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۱۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
طرح های بزرگ بازآفرینی شهری در حال اجرا، برنامه ریزی برای انجام چند طرح دیگر در آینده نزدیک، سرعت مطلوب نوسازی واحدهای مسکونی، افزایش میزان تسهیلات بانکی و بلاعوض برای نوسازی واحدهای مسکونی چشم انداز روشنی برای آینده این شهر ترسیم کرده است.

شعار سال: شهر یکصد هزار نفری دو گنبدان مرکز شهرستان نفت خیز گچساران که دارای یکی از نامناسب‌ترین بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری کشور محسوب می‌شد اکنون به همت مردم و مسئولان دارای زیباترین محلات مسکونی در پایین شهر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: همکاری مردم و همت مسئولان برای اجرای نوسازی واحدهای مسکونی و طرح‌های بازآفرینی شهری دوگنبدان از نمونه‌های عینی موفق در بازآفرینی شهری کشور کرده است.

سیدمحمد پژمان افزود: هفت طرح بازآفرینی در این شهر با ۸۲ میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده این شهر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پژمان گفت: نوسازی سه هزار واحد مسکونی در بافت ۱۶۴ هکتاری بافت فرسوده دوگنبدان پیش بینی شده است که تاکنون یک هزار و ۱۰۰ واحد آن بهره برداری و ۵۰۰ واحد دیگر در دست ساخت است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت شهروندان در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری افزود: یکی از راهکارهای جلب مشارکت مردم نظرخواهی از آنان درباره چگونگی بازآفرینی پیش از اجرای طرح هاست.

پژمان بیان کرد: نا ایمن بودن واحدهای مسکونی، نبودن کمترین زیرساخت‌های رفاهی، تفریحی و بهداشتی و نداشتن دسترسی به شبکه‌های ارتباط شهری در زمان عادی و بدتر شدن آن در وقت بحران از مشکلات بافتهای فرسوده شهری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد: هدف از اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری ایمن سازی خانه‌های ساکنان، افزایش رفاه آنان، ارزش افزوده املاک مردم و در نهایت رضایتمندی آنان است بنابراین ایجاد رغبت برای تحقق طرح‌های بازآفرینی نخستین گام برای موفقیت در آن است.

وی بیان کرد: بازآفرینی شهری مقوله‌ای زمانبر است و هر محله حداقل پنج سال طول می‌کشد تا بازآفرینی شهری انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خواستار تشکیل کارگروهی برای سرعت بخشیدن به طرح‌های بازآفرینی شهری دوگنبدان متشکل از نماینده استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط شد.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی از افزایش سقف تسهیلات بانکی بلاعوض برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان خبر داد.

غلامرضا تاجگردون اظهار داشت: میزان تسهیلات بانکی ارزان قیمت هر واحد مسکونی که پیش از این ۴۰۰ میلیون ریال بود به ۵۰۰ ملیون ریال و میزان تسهیلات بلاعوض نیز از ۶۰ میلیون ریال به ۱۱۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی اجرای طرح‌های محرک شهری از جمله ساخت یک دستگاه پل دسترسی در محله رادک برای بازگشایی معابر پایین شهر، اجرای طرح ساماندهی محله لبنان شامل سنگفرش و المان‌های شهری را از دیگر برنامه‌های تکمیل ساماندهی به بافت‌های ناکارآمد شهری دوگنبدان ذکر کرد.

تاجگردون بیان کرد: طرح احداث پارکینگ فرمانداری، ساخت پارک در محله‌های سادات و لبنان، ساخت پل ارتباطی محله‌های رادک و سادات، احداث دیوار حائل و پیاده راه محله لبنان، بازگشاییمعبر هشت متریخیابان بلادیان تا حسینیه بیت العباس، بازگشایی معبر هشت متری خیابان شهید امینی به خیابان بشارت و مجتمع فرهنگی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای ساماندهی بافت‌های فرسوده شهر دوگنبدان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری شامل ساماندهی خیابان‌های اصلی و محلات مسکونی از برنامه‌های دولت در شهر دوگنبدان است که با پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و جدیت دستگاه‌های اجرایی محقق شده است.

عزیز فیلی افزود: برنامه ریزی برای انجام عملیات اجرایی و مطالعات ۱۰ مصوبه از دستاوردهای سفر مسئولان راه و شهرسازی به شهرستان گچساران بوده است.

شهردار دوگنبدان می‌گوید: وجود شیب تند، خانه‌های ناایمن، معابر تنگ با شیب تند از ویژگی‌های بافت‌های فرسوده شهر دوگنبدان است که باعث دشواری خدمات شهری در زمان عادی و فاجعه در زمان بحرانو حوادث غیرمترقبه می‌شود.

مسعود ظفری افزود: تاکنون بیش از یکهزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای نوسازی مجوز دریافت کرده‌اند.

احیای بافت فرسوده ۱۶۴ هکتاری شهر دوگنبدان در دولت دوازدهم آغاز شد.

ساماندهی خیابان بلادیان شهر دوگنبدان، اجرای چندین پارک محله‌ای، طرح‌های ورزشیی، فضای سبز، جدول گذاری و بهسازی معابر در چند سال اخیر سیمای شهر دوگنبدان را متحول کرده است.

شهر یک صدهزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان نفتخیز گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 24 خرداد 98، کد مطلب: 83352753:www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین