پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۰۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
فرماندار بهمئی از وارد آمدن خسارت زلزله 4.8 ریشتری این شهرستان به بیش از 600 واحد مسکونی خبر داد.

شعارسال: سلطانعلی رحمانی افزود: خسارت زلزله 4.8 ریشتری این شهرستان بیشتر به موجب ترک‌خوردگی منازل مسکونی و ساختمان‌های مناطق مختلف شهرستان به‌خصوص بافت‌های فرسوده و روستاها شده است.

وی خاطرنشان کرد: برآورد اولیه میزان خسارت‌ها ناشی از زلزله بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است که با بررسی ها و ارزیابی های صورت گرفته و در حال انجام این میزان بیشتر خواهد شد.

فرماندار شهرستان بهمئی افزود: بیشترین خسارت وارده زلزله به روستای «رودتلخ» و «ممبی» بوده است.

رحمانی تصریح کرد: به‌علت صعب‌العبور و سخت گذر بودن شهرستان طی دو روز اخیر از زمان وقوع زلزله تاکنون همکاران فرمانداری، بنیاد مسکن، راه وشهرسازی و ستاد بحران استان در حال ارزیابی و برآورد خسارت‌های ناشی از این زلزله هستند.

وی ادامه داد: اعلام کرده بودم که برآورد اولیه از وارد آمدن خسارت به 300 واحد مسکونی است اما با توجه به برآوردهای صورت گرفته و در حال انجام و گزارش‌های ارسالی بیش از 600 واحد مسکونی خواهد رسید.

فرماندار شهرستان بهمئی گفت: این زلزله 4.8 ریشتری تلفات جانی نداشت اما خسارت‌های مالی زیادی وارد کرده است.

رحمانی با بیان این‌که به‌علت صعب‌العبور بودن هنوز ارزیابی و برآورد خسارت ادامه دارد، افزود: این شهرستان دارای ۱۷۴ روستا، چهار دهستان، دو بخش و یک شهر با جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر است.

بامداد روز(جمعه 23 مهر) ساعت 5:13 و 50 ثانیه زمین لرزه‌ای به قدرت 4.8 درجه ریشتر لیکک، مرکز شهرستان بهمئی که یکی از شهرستان‌های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد است، در حوزه روستاهای بخش بهمئی گرمسیری و حوزه‌های «ممبی»، «رود تلخ» و «سرآسیاب» در مقیاس 4.8 درجه ریشتر اتفاق افتاد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصردنا، تاریخ انتشار: 25مهر1395، کدخبر: 10498: www.asrdena.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین