پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن انتقاد شدید از عملکرد بانک‌های خصوصی گفت: بانک‌های خصوصی ما در کشور اسلامی ایران وام‌های با سود‌های سی و چند درصد می‌دهند، این بانک‌ها تاکنون صدمات زیادی به مردم و سیستم اقتصادی کشور وارد کرده‌‌اند.
شعارسال: آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست شعب بانک انصار استان سیستان و بلوچستان که پیش از ظهر امروز در زاهدان برگزار شد، بیان کرد: امروز آنچه در کشور ما به عنوان نظام اقتصادی وجود دارد، نظام اقتصادی مبتنی بر مبانی اسلامی نیست و سیستم بانکداری کشور دچار مشکلات زیادی است.

آئین اسلام ماموریت دارد که پیروان خود را در یک جامعه برتر ساماندهی کند و این جامعه برتر زمانی محقق می‌شود که ما از فرهنگ برتر، علم برتر، اقتصاد برتر و نظام برتر برخوردار باشیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ما مسیری طولانی برای هدف نهایی اسلام، یعنی تبدیل شدن به یک جامعه برتر در پیش داریم، گفت: ما بر این باور هستیم که حیات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ما در گرو حیات اخلاق‌محور است.

وی بیان کرد: قرآن کریم گاهی از جهاد مالی جلوتر از جهاد جانی یاد می‌کند و این نشان دهنده اهمیت اقتصاد در اسلام است.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه اقتصاد هرگز بدون تکیه بر اخلاق، اقتصاد برتر نمی‌شود، خاطرنشان کرد: انسان امانت‌دار سرمایه است لذا نباید رابطه خود را با اموال و سرمایه رابطه مالکیت قرار دهد.

آیت‌الله سلیمانی عنوان داشت: مشکل ما در حوزه اقتصاد این است که تصور می‌کنیم رابطه هرکس با دارایی و سرمایه‌اش رابطه مالکیت است بنابراین در کشور در حوزه‌های مختلف از جمله سیستم بانکی، سازمان‌ها، محیط‌های بازاری، موسسه‌ها، کشاورزی و تولید هر کدام به صورت مستقل و جزیره‌ای عمل می‌شود.

وی افزود: اگر اصل را براساس شیوه تولید، توزیع و مصرف درست قرار دهیم و همه مجموعه‌های فعال در کشور در تعامل با یکدیگر خود را امانت‌دار سرمایه بدانند، نظام اقتصادی صحیح مد نظر اسلام در کشور شکل می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امروز آنچه در کشور ما به عنوان نظام اقتصادی وجود دارد، نظام اقتصادی مبتنی بر مبانی اسلامی نیست.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب چند سال است که بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده اند اما تاکنون در عرصه عمل آن‌گونه که باید به فرمایشات رهبری جامه عمل پوشانده نشده است، تصریح کرد: نظام اقتصادی دینی ما اعتقاد دارد ارتباط انسان با سرمایه مبتنی بر مالکیت مطلق نیست بلکه مبتنی بر مالکیت نسبی و مبتنی بر توزیع و تولید است.

امام جمعه زاهدان گفت: جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باید به صورت عملی به این باور برسیم که سرمایه‌های در اختیار ما امانت است.

آیت‌الله سلیمانی افزود: مشکل ما این است که خیال می‌کنیم رابطه ما با سرمایه‌ای که امانت مردم بوده و به دست ما سپرده شده، رابطه مالکیت است بنابراین با این سرمایه ساختمان‌های چندین طبقه‌ای ضد زلزله می‌سازیم و نمونه آن ساختمان‌های مجلل بانک‌ها در بهترین مناطق تهران است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: در جمهوری اسلامی ایران هیچ سیستمی مردم را مانند سیستم بانکی بدبخت نکرده است.

وی با اشاره به سخنی از امام باقر(ع) گفت: اقتصاد در ایجاد انقلاب اصل نیست، اما در بقای اسلام اصل است بنابراین باید در جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای به امر اقتصاد صورت گیرد.

در این مراسم که با حضور قائم مقام بانک انصار کشور برگزار شد، صالح خواجه محمودی به عنوان سرپرست جدید بانک انصار سیستان و بلوچستان معرفی و از زحمات احمدی سرپرست سابق این بانک تقدیر شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی هامون پرس، تاریخ انتشار: شنبه 17 مهر 1395، کدخبر: 22923، www.hamounpress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین