پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۵۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
فراکسیون تولیدکنندگان اتاق بازرگانی ایران بیانیه‌ای ۲۶ بندی در انتقاد از سیاست‌های بانک مرکزی منتشر کرد.

شعار سال: فراکسیون تولیدکنندگان اتاق بازرگانی تهران در بیانیه‌ای خطاب به رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس شورای پول و اعتبار نسبت به عملکرد بانکها انتقاد کردند.

این فراکسیون در بیانیه‌ای، ۲۶ بندی با انتقاد از سیاست های بانک مرکزی و عملکرد بانکها به بیان پیشنهاداتی پرداختند.

این بیانیه که به امضای چندین هزار نفر از تولیدکنندگان، دهها تشکل و انجمن و سندیکای عضو بازرگانی ایران رسیده، انتقاداتی صریح و روشن به قراردادهای تسهیلات بانکی، نرخ سود، چگونگی اخذ وثیقه و سایر مشکلات بین تولیدکنندگان و بانکها مطرح کرده است.

در این رابطه ابوالفضل روغنی، رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه بخش تولیدی، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس و فقها از وضعیت سود بانکی ناراضی هستند و فقط بانکها از عملکرد خود راضی هستند گفت: متاسفانه کماکان بانکها در همین مسیر حرکت می‌کنند و صنعت در حال نابودی است.

وی با تاکید بر اینکه به طور حتم تولیدکنندگانی که از بانکها تسهیلات گرفته‌اند جدا از افرادی هستند که منابع بانک را هدر داده‌اند، افزود: برخی بدون وثیقه، تسهیلات دریافت کردند در حالی که تولیدکنندگان هرگز چنین مشکلاتی را برای بانک ها نداشتند و از چنین افرادی نیز حمایت نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه دولت یازدهم، نرخ تورم را از ۴۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش داد گفت: انتظار بود رابطه منطقی بین سود و نرخ تورم ایجاد شود.

همچنین امیرحسین کاوه، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به موضوع رباخواری توسط بانکها از سوی مراجع تقلید مطرح می‌شود گفت: بیش از ۹۰ درصد تامین مالی بنگاه‌ها از سوی بانک‌ها ایجاد می‌شود زیرا ما سرمایه گذار کمی در کشور داریم.

وی افزود: روند معیوب تسهیلات دهی بانکها، مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده و آنها با معضلات زیادی روبرو هستند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 10 اسفند 95، کد مطلب: 3919702: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
0
0
صنعت نابود شده است . الان گرمید نمی فهمید. با فناوری موجود نمی توان تولید روز کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین