پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۴۴۰۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶
ضعف سواد حرکتی موجب مشکلاتی در سلامت و آسیب های فراوان برای دانش آموزان شده است.
شعار سال : مهرزاد حمیدی ،معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاح طرح ملی دوره آموزش تربیت بدنی ویژه آموزگاران دوره ابتدایی دخترانه در مشهد گفت:  

اگر در مقطع ابتدایی که دوران طلایی تحصیل است دانش آموزی از تحصیل بازبماند می توان با ارائه آموزش ها او را توانمند کرد اما اگر دانش آموزی بازمانده از حرکت شود و سواد حرکتی در دوره ابتدایی و پیش دبستانی آموزش داده نشود، تبعات آن را به هیچ عنوان نمی توان جبران کرد.

مهرزاد حمیدی افزود: براساس تحقیقات ملی طرح 'کاسپین' که هر پنج سال یک بار، بین دانش آموزان اجرا می شود، ترکیب بدنی دانش آموزان کشور از حالت بدنی عادی خارج شده است.

وی بدون ارائه آمار و اطلاعات بیشتر ادامه داد: این تحقیقات نشان داده که شاخص توده بدنی(BMI) دانش آموزان از حالت طبیعی خارج شده و هشدار می دهد که 21 تا 22 درصد دانش آموزان ابتدایی هم اکنون چاق بوده و یا افزایش وزن دارند.

وی تصریح کرد: اگر دوره ابتدایی دوره طلایی نظام تعلیم و تربیت در عرصه خواندن، نوشتن، تربیت و ادب است، در حوزه حرکت و تربیت بدنی این دوران به مراتب طلایی تر و مهمتر است.

حمیدی گفت: فناوری های نوین سندروم هزاره سوم هستند و به بیان دیگر می توان گفت که گوشی های تلفن همراه، تلویزیون و اینترنت، دانش آموزان را به سکون کشانده و آنان را به شدت دچار فقر حرکتی کرده است.

طرح ملی دوره آموزش تربیت بدنی ویژه آموزگاران دوره ابتدایی دخترانه در مشهد با حضور 100 تن از آموزگاران برگزیده از امروز آغاز شد که به مدت سه روز ادامه دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه سفر خود در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع ورزشی خیرساز واقع در خیابان هنرستان مشهد مدرسه دارالفنون به همت مهندس مروج شرکت کرد.

این مجتمع قرار است در قالب سالن ورزشی سرپوشیده  چند منظوره به همت این نیکوکار، در زمینی به وسعت 2 هزار متر مربع با حدود 2 میلیارد تومان اعتبار ساخته شود.


شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات از سایت خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار 3 مرداد 97 ، کد خبر :   2186181 ، iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
ا.ف75
هرچی میریم جلوتر دانش اموزانی بی سواد تر و بی فرهنگ تر داریم تحویل ایندگان می دیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
0
تو زمینه سلامت و مهارت دانش آموزان خیلی کم کاری میشه و عملا هیچگونه رشد فرهنگی هم صورت نمگیره
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین