پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۳۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
تیم های فوتبال پرطرفدار استقلال و پرسپولیس تهران، عصر جمعه هفته جاری هشتاد و دومین دیدار سنتی خود را برگزار خواهند كرد.

شعارسال: در مجموع 81 دیدار گذشته، 24 پیروزی برای استقلال، 20 برد برای پرسپولیس و 37 بازی دو تیم نیز به تساوی انجامیده است.

* از نظر سرعت در زدن گل، تیم استقلال ركورددار است. علی سامره در دیدار پنجاه و سوم در دقیقه اول بازی، رضا عادل خانی و داوود سید عباسی به ترتیب در شهرآوردهای یازدهم و پنجاه و ششم در دقیقه سوم و امید روانخواه در دقیقه چهارم دیدار شصت و چهارم برای استقلال تهران گل زده اند، حسین كلانی مهاجم سرخ پوشان نیز موفق به گلزنی در دقیقه دوم دیدار ششم برای پرسپولیسی ها شده است.

* تیم پرسپولیس تهران از نظر گل زدن در دقایق پایانی بازی ركورد دار شهرآورد است. جری بنگستون در دقیقه 5 + 90 دیدار قبل، گل تساوی بخش تیمش را به ثمر رساند.

همچنین مازیار زارع در دقیقه 4+90 دیدار شصت و ششم و ایمون زاید در دیدار هفتاد و چهارم در دقیقه 2+90 بازی برای تیم پرسپولیس گلزنی كرده اند.

پیروز قربانی مدافع استقلال نیز در دقیقه 2+90 در دیدار پنجاه و هشتم گل پیروزی بخش آبی پوشان را به ثمر رساند.

* در هشتاد و یك دیدار گذشته، 96 بازیكن دو تیم موفق به گلزنی شدند كه سهم استقلال 47 بازیكن و سهم پرسپولیس 49 بازیكن است.

* در تیم استقلال، علی جباری و غلامحسین مظلومی هر كدام با 5 گل، عباس مژدهی و فرهاد مجیدی هر كدام 4 گل و حسن روشن، صمد مرفاوی، صادق ورمزیار، آرش برهانی و مجتبی جباری هر كدام با 3 گل به ترتیب درصدر گلزنان این باشگاه قرار دارند.

در تیم پرسپولیس تهران نیز مرحوم صفر ایرانپاك با 7 گل، حسین كلانی با 6 گل، همایون بهزادی و مهدی هاشمی نسب هر كدام با 4 گل و فرشاد پیوس، ایمون زاید و مرحوم هادی نوروزی هر كدام با 3 گل، گلزنان برتر پرسپولیس در شهرآورد محسوب می شوند.

* همایون بهزادی و ایمون زاید از پرسپولیس، تنها بازیكنانی هستند كه توانسته اند در یك بازی سه گل وارد دروازه تیم حریف كنند.

* غلامرضا فتح آبادی، شاهرخ بیانی و مهدی هاشمی نسب بازیكنانی هستند كه در هر دو تیم بازی كرده و موفق به گلزنی شدند.

همچنین فتح آبادی 2 گل به پرسپولیس و یك گل به استقلال، بیانی 2 گل به استقلال و یك گل به پرسپولیس و هاشمی نسب وقتی در تیم پرسپولیس بود 4 گل به استقلال زد و زمانی كه عضو تیم استقلال بود، یك گل برای این تیم به ثمر رساند.

* پرگل ترین دیدار این دو تیم؛ شهرآورد 16 شهریور ماه سال 1352 است كه با نتیجه 6 بر صفر به سود تیم پرسپولیس به اتمام رسید.

* در طول 49 سال گذشته، دیدارهای چهارم، ششم و سی و هشتم دو تیم ناتمام مانده است كه فدراسیون فوتبال هر سه دیدار را به سود تیم استقلال اعلام كرد.

* تاكنون 157 گل در هشتاد و یك دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس رد و بدل شده است كه سهم استقلال 82 گل و سهم پرسپولیس 75 گل بوده است.

* در دیدار سی ام دو تیم كه در روز 19 اسفندماه سال 1367 برگزار شد، ضربات پنالتی تعیین كننده تیم پیروز میدان بود كه پرسپولیس با نتیجه 4 بر 2 استقلال را پشت سر گذاشت.

* تیم استقلال تهران از شهرآورد چهل و دوم در روز 27 مهر ماه سال 1375 تا دیدار چهل و نهم در نهم دی ماه 1379 در هشت دیدار متوالی موفق به شكست پرسپولیس نشد.

* آبی پوشان در پنج دیدار (69 تا 73) كه با هدایت پرویز مظلومی برگزار كردند به ركورد چهار پیروزی و یك تساوی دست یافتند.

* شش دیدار سرخ آبی های پایتخت (بازی 62 تا 67) با نتیجه مشابه یك بر یك مساوی به پایان رسید.

** ترین های شهرآورد پایتخت

اولین بازی: شانزدهم فروردین ماه 1346

اولین داور : عبدالرّضا موزون

اولین گل : احمد منشی زاده (استقلال) دقیقه 8 روز سی و یكم مردادماه 1348

اولین كاپیتان ها : كامبیز جمالی (استقلال) و همایون بهزادی (پرسپولیس)

اولین بازیكن اخراجی : رضا وطنخواه (پرسپولیس)

اولین داور خارجی : بهادرخان از پاكستان

اولین بازیكن سرخابی: داریوش مصطفوی

اولین بازیكن خارجی گلزن: عیسی ترائوره (پرسپولیس)

* ركورد حضور در میدان

1 - علی پروین (پرسپولیس) 20

2- علیرضا نیكبخت واحدی 19

3 - افشین پیروانی (پرسپولیس) 18

4 - علی جباری و حق وردیان (استقلال) 17

5- ناصر حجازی ، اكبر كارگر جم ، جواد زرینچه و محمود فكری (استقلال) 16

6- ابراهیم آشیانی و اصغر ادیبی (پرسپولیس) 15

7 صادق ورمزیار (استقلال) 15

دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال تهران در هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران ساعت 17 روز جمعه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 24فروردین1395، کدخبر: 82031196: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین