پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۴۵۵۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۴
مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران با بیان این که ۳۵ درصد آب استان تهران در بخش شرب مصرف می شود، گفت: ۵۱ درصد آب استان تهران در بخش کشاورزی و مابقی در بخش صنعت و بهداشت مصرف می شود.

شعارسال: محمدرضا بختیاری اظهار داشت: در تهران در حال حاضر در وضعیت سبز و نقطه سر به سر قرار داریم و شرایط عادی است و منابع آب به اندازه کافی وجود دارد، اما در حال حاضر در نقطه پایانی قرار داریم و اگر مصرف کنترل نشود، وارد منطقه زرد و کاهش فشار آب منازل خواهیم شد.

وی افزود: تاکنون حدود ۱۰ میلیون متر مکعب افزایش مصرف داشته این و اگر این روند ادامه داشته باشد، ممکن است در برخی مناطق دچار مشکل شویم.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران با بیان این که کاهش فشار در صورت مصرف آب در تهران دور از انتظار نیست، گفت: در شهرستان های غربی تهران شاهد افت فشار و حتی قطعی آب بودیم.

وی افزود: ۹۰ درصد مصرف آب شهر تهران مصرف شرب است، در کل کشور ۷ الی ۸ درصد مصرف آب به منظور شرب است، اما در استان تهران به دلیل تراکم بالای جمعیت ۳۵ درصد مصرف آب به منظور شرب، ۵۱ درصد کشاورزی و مابقی صنعت، خدمات و بهداشت است.

بختیاری اضافه کرد: در کشور ۹۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است، در این بخش آبیاری های قطره ای و خروج از آبیاری غرقابی و سنتی آغاز شده است و تهران رتبه اول کشور را در این زمینه دارد، اما تا نقطه ایده آل فاصله داریم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 9 مرداد 1397 ، کدخبر: 4362515 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ا.ف75
حس میکنم با یه مدیریت کارامد در زمینه اب میتونیم حداقل تو تهران به بهوبد خاصی برسیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین