پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۴۲۱۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
سیدرسول باقری گفت طبق قانون ابلاغ شده، به زودی برای پرکردن استخرها و حتی مصارف کارواش‌ها در مناطق شمالی پایتخت، انشعاب‌هایی از چاه‌های دارای آب آلوده با نیترات بالا و غیرقابل شرب اختصاص خواهد یافت.

شعارسال: معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران خبر داده که چاههای غیرمجاز و حتی دارای مجوز موجود در مناطق شمالی تهران از جمله مناطق یک، دو و سه پایتخت توسط آب منطقه‌ای تهران سلب امتیاز و مسدود خواهند شد.

سیدرسول باقری اتخاذ تصمیم مذکور را در راستای جلوگیری از استفاده بی رویه از آب آشامیدنی این دسته از چاه‌ها برای پرکردن استخرهای موجود وحتی مصارف کارواش‌ها در مناطق شمالی تهران دانسته و توضیح داد: طبق قانون ابلاغ شده، به زودی برای پرکردن استخرها و حتی مصارف کارواش‌ها در مناطق شمالی پایتخت، انشعاب‌هایی از چاه‌های دارای آب آلوده با نیترات بالا و غیرقابل شرب اختصاص خواهد یافت.

وی توضیح داد که اختصاص انشعاب از چاه‌های دارای آب آلوده برای افراد دارندگان حقوق قانونی مثل مالکان کارواش‌ها و حتی برخی استخرها بوده، بنابراین آنها باید آب مورد نیاز غیرشرب خود را از این چاه‌ها تامین کنند.

باقری تاکید کرد که آب منطقه‌ای تهران دنبال گرفتن حکم قانونی برای پرکردن چاه‌های آب شربی است که در مناطق شمالی تهران و با هدف پرکردن استخرها حفر شده‌اند.

گفته می‌شود که بیش از دو هزار و 600 ملک قابل خرید یا اجاره در منطقه شمالی تهران از جمله در مناطقی چون فرمانیه، نیاوران، الهیه، آجودانیه، اقدسیه، جردن، دروس، کامرانیه، زعفرانیه، فرشته، پاسداران، ونک، ولی‌عصر، ولنجک، میرداماد و ونک وجود دارد که از میان املاک ثبت شده، بیش از دو هزار و 700 ملک دارای سونا و جکوزی و بیش از هزار و 800 ملک مجهز به استخر هستند.

درحال حاضر میزان مصرف آب شرب مشترکان تهرانی سالانه یک میلیارد و ١٠٠ میلیون متر مکعب برآورد شده که دستکم ١٠ درصد مصرف آب شرب مشترکان تهرانی یعنی سالانه ١١٠‌ میلیون مترمکعب آب به پر شدن استخرها اختصاص یافته است.

به طور معمول، تصفیه و توزیع هر متر مکعب آب شرب بین یک هزار تا ‌هزار و ٢٠٠ تومان برای دولت هزینه در بردارد.

با یک حساب سرانگشتی پر کردن استخر پایتخت‌نشین‌ها برای اقتصاد ملی سالانه ١٣٢‌ میلیارد تومان هزینه به دنبال خواهد داشت.

براساس پیمایشی که شرکت آب‌ منطقه‌ای تهران انجام داده است،١٠‌ درصد مشترکان تهرانی عمدتا در مناطق ١، ٢ و ٣ از آب لوله‌کشی برای مصارف این‌چنینی استفاده می‌کنند.

معاون درآمد وامورمشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران از صدور بیش از یک هزار اخطارنامه برای منازل دارای استخر در مناطق شمالی تهران خبرداده و توضیح داده که درشرایط فعلی مشترکانی بیش از مازاد ظرفیت قرارداد آب مصرف کنند تعرفه آنها به ازای هر متر مکعب آب 5075 تومان در شهر تهران محاسبه خواهد شد.

وی، با توجه به بحران کم آبی خواستار آن شد که شهرداری تهران از این پس مجوز احداث استخر در فضای شهر تهران را صادر نکند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری نوداقتصادی ، تاریخ انتشار: 24 تیر 1397 ، کد خبر: 2112672 ، www.90eghtesadi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
ا.ف75
خدایا شکرت! بالاخره این بنگاه های هدر رفتن اب دارن از تهران خارج میشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
واقعا چرا تا الان باید با اب شرب این کارها انجام میشده؟
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین