پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۱۵۴۸۴
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸
آب برخی از مناطق پیشوا اعم از بلوار شهید قمی ( نرسیده به میدان تره بار پیشوا)، قراکرد ( منطقه قلعه کرد پیشوا) و مسکن مهر ولایت تپه آقاجلال از ساعت ۳ بامداد ۳۱ خرداد تاکنون قطع شده است. فرماندار پیشوا با بیان اینکه مصرف بی‌رویه و فرسودگی شیر فلکه‌ها دو علت اصلی قطعی آب بوده است از رفع کامل مشکل آب آشامیدنی در برخی مناطق پیشوا خبر داد.
شعار سال:فرماندار پیشوا با بیان اینکه مصرف بی‌رویه و فرسودگی شیر فلکه‌ها دو علت اصلی قطعی آب بوده است از رفع کامل مشکل آب آشامیدنی در برخی مناطق پیشوا خبر داد.
قطعی آب 35 ساعته در برخی مناطق پیشوا
 آب برخی از مناطق پیشوا اعم از بلوار شهید قمی ( نرسیده به میدان تره بار پیشوا)، قراکرد ( منطقه قلعه کرد پیشوا)  و مسکن مهر ولایت تپه آقاجلال از ساعت ۳ بامداد ۳۱ خرداد تاکنون قطع شده است.

صبح امروز از طریق تانکرهای آب اداره آبفا به منطقه مسکن مهر ولایت( تپه آقاجلال پیشوا) آبرسانی صورت گرفت.

گفتنی است مسوولین اداره آب و فاضلاب پیشوا و فرماندار این شهرستان در محل فرمانداری جلسه برای پیگیری مشکل آب شرب این مناطق را برگزار کردند.

تاکنون مسوولین اداره آب و فاضلاب پیشوا پاسخگوی خبرنگاران برای علت این مشکل نشده اند.
قطعی آب 35 ساعته در برخی مناطق پیشوا
مصرف بی رویه و فرسودگی شیر فلکه‌ها دو علت اصلی قطعی آب در برخی مناطق پیشوا

حسین عباسی فرماندار پیشوا درباره قطعی آب در برخی مناطق پیشوا اظهار داشت: همزمان با قطعی آب در برخی مناطق پیشوا جلسات و بازدیدهای مکرری به منظور شناسایی و رفع مشکل صورت گرفت و مصرف بی رویه و فرسودگی شیر فلکه‌ها دو علت اصلی قطعی آب در این مناطق شناسایی و مطرح شد.

وی گفت: از چند روز گذشته برخی مناطق پیشوا از جمله مسکن مهر ولایت و تپه آقاجلال با افت فشار آب روبرو شدند که این افت فشار و همچنین فرسودگی خطوط، باعث ایجاد نقص فنی در سه شیر فلکه و در نتیجه قطعی آب شد.

فرماندار پیشوا اضافه کرد: با توجه به فرسودگی شبکه، انجام حفاری به منظور رفع نقص شیرفلکه‌ها باید به صورت دستی انجام می شد تا با رعایت احتیاط از ایجاد شکستگی در خطوط جلوگیری شود که خود باعث زمان بر شدن قطعی آب شد.

عباسی تاکید کرد: یکی از دلایل کاهش افت فشار آب، کم شدن دبی چاه‌هاست که طی چند هفته اخیر و در مقایسه با چند ماه گذشته، 10 الی 15 درصد کاهش یافت است.

وی افزود: دبی چاه‌های آب پیشوا در مقایسه با سال گذشته از 300 لیتر در ثانیه به 260 لیتر در ثانیه کاهش یافته است.

عباسی از صبر و شکیبایی مردم پیشوا تشکر کرد و گفت: با تلاش کارکنان اداره آب و فاضلاب شهری مشکل پیش آمده به صورت کامل برطرف شد.

فرماندار پیشوا ادامه داد: یکی از اصول نصب انشعاب، تهیه تانکر و پمپ آب است که اگر رعایت شود کمتر با مشکل قطعی آب روبرو خواهیم شد که متاسفانه این موارد در برخی بلوک‌ها رعایت نشده‌است.
قطعی آب 35 ساعته در برخی مناطق پیشوا
وی تصریح کرد: برای جلوگیری از ایجاد مشکل در فصول گرم سال، تمهیداتی از جمله افزایش برداشت آب چاه‌ها با نصب سانتریفیوژ و  استاندارد کردن تابلوبرق‌های چاه‌ها اندیشیده شده تا کمتر شاهد قطعی آب در پیشوا باشیم.

فرماندار پیشوا خاطرنشان کرد: همچنین حفر یک حلقه چاه جدید برای اتصال به مدار آبرسانی پیشوا پیش‌بینی شده است که تلاش می کنیم هر چه سریعتر این پروژه انجام و به بهره برداری برسد تا به تامین آب شرب منطقه کمک کند.

عباسی در پایان متذکر شد: برق‌رسانی به چاه شماره ۱۴ طارند که اکنون توسط دیزل ژنراتور فعال است نیز در دستور کار‌ قرار گرفته و امیدواریم با پیش‌بینی‌های صورت گرفته شاهد ایجاد کمترین مشکل در زمینه آب شرب باشیم.

شعار سال،بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ،تاریخ انتشار:1 تیر1398،کدخبر:13980401000615،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین