پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۰۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از برگشت هشت میلیارد تومان بودجه شهرداری از صندوق ستاد شورایاری‌ها خبر داد.

شعار سال: محمود میرلوحی در واکنش به این سوال که شورای پنجم چه اقدامی جهت شفاف‌سازی فعالیت‌های شورایاری‌ها انجام داده است، گفت: در گذشته نگاه به شورایاری‌ها سیاسی و در جهت هموار سازی راه یک فرد برای رسیدن به پاستور بوده است. ما سعی کردیم که وظیفه اصلی آن‌ها را که در قانون و به صورت مکتوب آورده شده به آن‌ها برگردانیم و در عین حال زمینه مشارکت هرچه بیشتر شهروندان را در مدیریت شهری فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در دوره‌های قبل همه فعالیت شورایاری‌ها، به انتخاب دبیر دبیران و ارائه گزارش توسط دبیر از منطقه، دو یا سه ماه یکبار در صحن شورا برای نمایش دادن خود جلوی اعضای شورای شهر بوده و اقدام خاص دیگری در منطقه نمی‌شده است.

میرلوحی با اشاره به کارگروهی کردن شورایاری‌ها در دوره جدید مدیریت شهری، اظهار کرد: وقتی ما از هیئت رئیسه‌ای کردن شورایاری و ایجاد کارگروه تخصصی در آن‌ها صحبت کردیم همه تعجب کردند و اصلا نمی‌دانستند ما از چه چیزی صحبت می‌کنیم و این موضوع به دلیل نگاه خاص و متفاوت مدیران گذشته شهری از هدف ذاتی شورایاری‌ها بوده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به استقرار نهاد بازرسی و نظارتی قوی برروی فعالیت‌های شورایاران مناطق گفت: هشت میلیارد تومان از بودجه شهرداری که در حساب صندوق شورایاری‌ها بوده به ستاد بازگردانده شده است و همانطور که تاکنون 1400ملک از املاک واگذار شده به مدیران و اشخاص در دوره قبل را بازپس گرفتیم، بنا داریم تا پول ودیگر دارایی‌های شهرداری را زنده کنیم.

او ادامه داد: در دوره گذشته املاک به بهانه کار خیر واگذار شده‌اند اما جانمایی آن‌ها فقط در مناطق بالای شهر تهران مثل الهیه و فرشته بوده است. ما سعی داریم در کنار احیای دوباره سرمایه‌های شهرداری ساختارها را اصلاح کنیم و شورایاری‌های نیز یکی از آن ساختارهایی است که باید به طور جدی تغییر و اصلاح پیدا کند.

میرلوحی در واکنش به این سوال که چرا اعضای شورای پنجم برای شفاف‌سازی فسادهای گذشته محافظه‌کار شده‌اند، گفت: در حال حاضر قبح فساد از بین رفته است و هرچه ما بگوییم و تکرار کنیم حساسیت در افکار عمومی بیشتر از بین می‌رود در نتیجه شورای شهر به کار کارشناسی و منطقی به جای اظهارنظر و افشای صرف بیشتر اعتقاد دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: بنا داریم تا در کنار طرح تعارض منافع، طرحی دیگر به تصویب برسانیم که طی آن تمام توافقات و پروانه‌های ساختمانی بالای هزار متر در سایت شفافیت گذاشته شود و به اطلاع مردم برسانیم، البته پرونده‌ها بسیار زیاد است اما بررسی آن‌ها به شفافیت که مورد نظر ما است کمک زیادی خواهد کرد.

میرلوحی همچنین از بررسی ویژه پروانه‌های تخلف ساختمانی نهادهای نظامی در یکی از شعبات ماده 100خبر داد و تاکید کرد: در دوره‌های گذشته با دست و دلبازی زیادی با نهادهای نظامی برخورد شده است و ساخت وسازهایی که در منطقه 22 و محدوده نوبنیاد به شرق می بینید ناشی از همان زیاده‌روی‌ها است. ما در این دوره بدون تبعیض به همه آن‌ها رسیدگی خواهیم کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان، تاریخ 10 مرداد 97، کد مطلب: 12872: www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
ا.ف75
کار خیر؟! یاد اون حرف اقای قالیباف افتادم که میگفتن ما یه سری خونه به رفتگر ها دادیم:))
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین