پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۰۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
شورای شهر تهران حاشیه‌های فراوانی در این دو سال داشته است که دامنه آن از خرید خودرو صفر و تبلت گرفته تا سیاسی کاری! اخیرا خبر تصادف و تخریب خودرو صفر یکی از اعضای شورا که سال پیش با جنجال فراوان به اعضای شورای شهر پایتخت برای تسهیل رفت و آمدشان تحویل داده شد، خبرساز شده است. این خودرو به «ناهید خداکرمی» عضو شورای شهر تهران که مواضع جنجالی زیادی دارد، تحویل داده شد..

شعار سال : شورای شهر تهران دچار حواشی زیادی است. عملکرد اعضای این شورا نیز بر ایجاد حواشی مختلف حول شورا دامن زده است.

اخیرا خبر تصادف و تخریب خودرو صفر یکی از اعضای شورا که سال پیش با جنجال فراوان به اعضای شورای شهر پایتخت برای تسهیل رفت و آمدشان تحویل داده شد، خبرساز شده است. این خودرو به «ناهید خداکرمی» عضو شورای شهر تهران که مواضع جنجالی زیادی دارد، تحویل داده شد..

ظاهرا راننده این خودرو برادر ناهید خداکرمی بوده است و تصاویر منتشره تخریب شدید این خودرو پرشیا که احتمالا چپ کرده را نشان می دهد. اما خداکرمی در مصاحبه ای که با خبرگزاری فارس داشته بیان کرده که«خسارت زیادی هم به ماشین وارد نشده است.»

اما خود تحویل این خودرو صفر به همراه تبلت گرانقیمت آمریکایی به اعضای شورا، جنجال زیادی به پا کرد.درحالی اعضای شورای شهر ماشین‌های صفرکیلومتر سوار می‌شوند که مردم تهران مجبور هستند با اتوبوس‌های فرسوده در شهر تردد کنند که کارشناسان می‌گویند یک سال دیگر همه این اتوبوس‌ها از رده خارج خواهند شد و رسانه‌های اصلاح‌طلب این اتوبوس‌ها را اتاق گاز و زندان‌های متحرک نامیده‌اند.

ماجرای ولخرجی شورای شهر اصلاح طلب

بر اساس اسناد منتشر شده اعضای شورای شهرپنجم تهران که با عنوان لیست امید در انتخابات پیروز شدند طی قراردادی اقدام به خرید ۲۱ خودرو به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان و ۲۱ تبلت آمریکایی به ارزش ۹۶ میلیون تومان کرده‌اند.

«علی اعطا» سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون خرید تبلت و خودروهای پژو پارس برای همه اعضای شورای شهر تهران، اظهار کرد: «در دوره های قبل مکاتبات و تبادل گزارش‌ها و مستندات در شورا به روش سنتی و کاغذی انجام می‌شد و با وجود آن که زیرساخت‌های استفاده از سامانه اتوماسیون ایجاد شده بود، اما شورای سابق از این زیرساخت استفاده نمی‌کرد.»

سخنگوی شورای شهر پنجم تهران با بیان این که در راستای هوشمندسازی و امکان دسترسی ۲۴ ساعته به اتوماسیون، گزارش‌ها، مکاتبات و گردش کار آنها، هیأت رئیسه هرگونه مکاتبه کاغذی را در شورای پنجم متوقف کرد و در حال حاضر همه مکاتبات باید در سامانه اتوماسیون انجام شود، گفت: درحال حاضر اعضا در هر زمان و مکان می توانند از طریق اینترنت به کارتابل و سامانه دسترسی داشته باشند و استفاده از آن حجم وسیع کاغذ از این فرایند حذف می‌شود و برای ما جای تعجب است که چرا زودتر از اینها در شورا چنین اقدامی انجام نشده است.

محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت:«صرفه جویی که درمصرف کاغذ با راه اندازی و فعال شدن اتوماسیون اداری می‌شود به مراتب بیشتر ازهزینه پرداخت شده برای خرید تبلت‌های شورا است.»

شورای شهر تهران سرگرم چای نوشیدن

شورای شهر تهران در اقدامی دیگر نوشیدن چای و نسکافه در صحن شورا را آزاد کرد تا اعضا با آرامش بیشتری به نظارت بر افعال شهرداری تهران بپردازند.

جالب اینجاست که از تشکیل شورای شهر پنجم اعضای این شورا اول برای راحتی و آسایش خود اقدام به تصویب و اجرای برخی طرح‌ها کرده‌اند.

پیش از این هم برخی از اعضای شورا برای اینکه احساس راحتی بیشتری کنند درخواست ممنوعیت حضور عکاسان در جلسه علنی شورا را داده بودند که با آن مخالفت شد.

در همین رابطه،مرتضی الویری با انتقاد از نبود مصوبه درست و حسابی در شورا گفت اگر دستور جلسه ندارید جلسه علنی برگزار نکنید همچنین شورایی‌ها با بی توجهی مصوبه 12 سال قبل را هم دوباره تصویب کردند.

اشتغال به کارهای غیر مرتبط با کار شورای شهر

در حالی که وظیفه سنگینی بر دوش اعضای شورای شهر تهران است برخی از این افراد به جای اشتغال و فعالیت در حوزه اصلی خود به سیاسی کاری مشغول هستند.

در این حیطه «حجت نظری» یکی از اعضای شورای شهر با استفاده از همین جایگاهی که کسب کرده با خطاب قرار دادن سیدعلیرضا آوایی، وزیر دادگستری دولت یازدهم توئیتی را در مورد دو تن از محکومان امنیتی منتشر کرد و از وزیر وقت خواست که به وضعیت این دو نفر رسیدگی شود.

چرا شورای شهر تهران به دنبال اقدامات سیاسی است؟

اعضای شورای شهر تهران در ادامه سیاسی‌کاری های خود و عدم رسیدگی به مسائل جدی شهر تهران به دنبال یک کار تبلیغاتی و کاذب رفتند و سعی کردند نام خیابان‌های شهر تهران را با اهداف سیاسی تغییر دهند.

در همین رابطه چندی پیش، «محمد جواد حق‌شناس»، یکی از اعضای شورای شهر تهران در نظرسنجی که در صفحه توئیتر شخصی خود برگزار کرد از کاربران این شبکه اجتماعی خواست، یکی از سه گزینه‌ و خیابانی که وی مطرح کرده است را انتخاب کنند تا نام آن خیابان به نام «دکتر مصدق» تغییر یابد.

انتقاد یکی از اصلاح‌طلبان به نحوه عملکرد اعضای شورای شهر تهران

در این میان خیابان «کارگر شمالی» انتخاب شد تا به نوعی اعضای شورای شهر تهران در یک ژست دموکراتیک به کار سیاسی که می‌خواهند انجام دهند، مشروعیت ببخشند.

تغییر خیابانی که به نام «کارگران»که امروز اعتراضات زیادی نسبت به حقوق و مزایا و وضعیت زندگی خود دارند موجی از اعتراضات را به وجود آورد تا اعضای شورای شهر به سراغ خیابان دیگری بروند. تغییر نام خیابانهای شهر تهران با سیاسی کاری درحالی بود که شهر تهران مشکلاتی بسیاری دارد که اولویت اصلی کار اعضای شوراست.

انتخاب شهرداری که به «آقای استعفا» معروف است

شهردار قبلی تهران یعنی «محمد علی نجفی» از جمله مدیرانی است که به ترک شغل های مدیریتی خود به بهانه بیماری و ... شهرت دارد. انتصاب وی به عنوان شهردار تهران به همین جهت مورد انتقاد بسیاری از رسانه ها و افراد سیاسی مواجه شد. اما شورای شهری ها بدون توجه به این موضوع اقدام به انتصاب وی به عنوان شهردار تهران کردند.

نجفی از شهرداری تهران هم استعفا داد. ابتدا این استعفا تکذیب شد اما بعد از گوشه کنار، منابع آگاه این استعفا را تایید می‌کردند و می‌گفتند شهردار تهران دیگر حاضر به کار در پایتخت نیست. تایید و تکذیب‌ها ادامه داشت تا اینکه به صورت رسمی این استعفا اعلام شد.

حضور نجفی در پست‌های مهم کشوری تبدیل به داستان عجیبی شده است. استعفا از ریاست میراث فرهنگی بعد از 5 ماه، استعفا از دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بعد از 6 ماه و بعد از 7 ماه استعفا از شهرداری تهران.

استعفای یک سیاستمدار برای یک بار قابل پذیرش است اما وقتی این استعفاها تکرار می‌شود نشان می‌دهد که دیگر نباید به سمت آن سیاستمدار رفت.اما اصلاح طلبان با لجاجت این کار را انجام دادند و عاقبت بازهم شاهد استعفای نجفی بودیم. این موضوع نقطه سیاسی بر کارنامه کاری شورای شهر تماما اصلاح طلب است.

مترو سواری شورای شهری ها سوژه شد

اعضای شورای شهر تهران پس از پایان جلسه علنی، برای تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با مترو به حرم مطهر امام راحل رفتند. در حاشیه این تجدید میثاق، تصویری از اعضای شورای شهر در مترو در حالی که آنها نشسته و مردم به صورت فشرده ایستاده‌اند، منتشر شد.
کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار این تصویر در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های اعتراضی بسیاری به این موضوع نشان دادند. در اغلب این موارد بیان شد که چرا اعضای شورای شهر تهران که خدمت گذار مردم هستند همه نشستند و افرادی که در آن میان سالان نیز دیده می شود، در حالت فشرده ایستاده اند؟

توئیتر بازی با تبلت‌های نجومیبه نفع اغتشاشگران

اعضای شورای شهر تهران بیش از پیش دغدغه‌های خود را در حوزه سیاسی - جناحی نشان می‌دهند، این در شرایطی است که در حوزه وظایف و اختیارات شهر تهران، نصب شهردار و نظارت به عملکرد آن، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا، همکاری با مسئولین اجرایی و نهادها و سازمانهای مملکتی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و عمرانی بنا به درخواست آنان، نظارت بر امور بهداشت حوزه شهر، نظارت بر اجرای طرحهای مربوط به ایجاد و توسعه معابر، خیابانها، میادین و فضاهای سبز و تاسیسات عمومی شهر بر طبق مقررات موضوعه، تصویب نرخ کرایه وسایل نقلیه درون شهری و ... مطرح شده است که در هیچ کجای این موارد ذکر نشده که اعضا بایستی در حوزه امنیتی و سیاسی ورود کرده و پیگیر این موارد شوند.

با این اوصاف برخی از اعضا وظایف اصلی خود که بر اساس آن از طرف مردم به شورا راه یافته‌اند را فراموش کرده و بدون هیچ گونه تخصصی در موارد امنیتی دخالت می کنند.

ناهید خداکرمی، یکی از اعضای شورای شهر تهران است که پس از این اغتشاشگران سال 96 به میدان آمد و حتی در شورای شهر تهران دست به نطق های امنیتی سیاسی زد که البته با منافع جناحی سیاسی اصلاح‌طلبان همراه است.

خداکرمی در نطق پیش از دستور جلسه شورای شهر تهران در مورخ ۱۷ دیماه اظهار کرد:«در یکی دو هفته اخیر شاهد بروز اعتراضاتی بودیم که در پی آن حوادثی تلخ نیز اتفاق افتاد و تعداد زیادی از شهروندان تهرانی از جمله دانشجویان دستگیر و زندانی شده‌اند و بدیهی است که با خاطره تلخی که مردم، والدین و بستگان این عزیزان از کهریزک و سرنوشت روح‌الامینی‌ها دارند، بسیار نگرانند. نگرانند که مبادا یک قاضی دیگر یک نیروی خودسر دیگر و یا یک هم‌سلولی اراذل و اوباش اشتباه کنند و خدای ناکرده اتفاقی غیرقابل بازگشت حادث شود.»

وی در توئیتر هم سخنان ساختارشکنانه قابل تاملی ثبت کرد که برخی از موارد نظرات شاذ سیاسی درباره شعارهای انقلابی بود.

در شورا سفره هفت سین هم نجومی شد!

در حالی که در سال گذشته موضوع هزینه میلیاردی اعضای شورای شهرپنجم برای خرید تبلت و خودرو جدید خبر ساز شد و انتقاد بسیاری را برانگیخت در آستانه عید نوروز سال ۱۳۹۷، یک ولخرجی دیگر از سوی شورای شهر باعث انتقادات بسیاری از شورایی شد که هر روزه از نبود اعتبار و بودجه برای اتمام پروژه های نیمه تمام و خدمت رسانی مناسب به شهروندان می نالند. چیدمان سفره هفت سین در ورودی شورای شهر با هزینه ۱۴ میلیون تومانی باعث تعجب بسیاری از شهروندان و مخاطبان شد. خبری که نشان از نبود نظارت و دقت در هزینه کرد بودجه ها و مالیات شهروندان تهرانی در مدیریت جدید شهری دارد.

فاکتور ۱۴ میلیون تومانی سفره هفت‌سین شورای شهر تهران!

بر اساس فاکتوری که به سازمان میادین ارسال شده هزینه چیدمان سفره هفت سین در شورای شهر تهران و سازمان میادین بیش از ۱۴ میلیون تومان بوده است. در این فاکتور هزینه اجرا و سفره آرایی با مبلغ حدود ۶ میلیون تومان درج شده است. البته با انتقادات فراوان افکارعمومی شورای شهر تهران اقدام به برچیدن سفره نجومی کرد اما هنوز این سئوال وجود دارد که چه کسی تاوان و هزینه میلیونی سفره هفت سین چند روزه عید شورای شهری‌ها را پرداخت و پول آن را به بیت المال باز می گرداند؟

یست شورای شهر اصلاح‌طلبان مصداق «آش کشک خاله» بود

اصلاح‌طلبان درباره فرآیند لیست بندی انتخابات شورای شهر تهران نقدی جدی دارند و آنرا انحصارطلبی و انحصارگرایی قدرت در اردوگاه خود قلمداد می‌کنند. از این روست که محمدرضا تاجیک،‌ کارشناس سیاسی مطرح این جناح بیان می‌کند که از صحبت درباره آن تا جایی که آبرو وحیثیت اصلاحات لکه دار نشود خوددداری می کند و عباس عبدی، دیگر کارشناس سیاسی این جریان در یادداشتی که در نشریه صدا در نقد این لیست می‌نویسد، بیان می‌کند که « لیست شورای شهر تهران، تصمیمی دیوان‌سالارانه برای امری سیاسی بود.»

این کارشناس سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد:‌شورای یکدست یا مجلس یکدست و هر نهاد یکدست نیست که می‌تواند به جامعه خدمت کند؛ پایه سیاست مشارکت است. یکدستی مخل مشارکت است. کاری که شورای اصلاح‌طلبان کرد و سه هفته پایانی را به صورت چراغ خاموش و غیر شفاف جلو رفت و به یکباره یک لیست را جلوی جامعه گذاشت و به قول مرحوم توفیق مصداق «‌آش کشک خاله» شد که چه بخوری و چه نخوری پایت حساب می‌شود. این رفتار زشت بر جبین همه تصمیم گیرندگانش ثبت و ضبط خواهد شد.
عباس عبدی با اشاره به انحصارطلبی برخی در درون اصلاحات برای چیدن اعضا در لیست شورای شهر تهران گفت: بخصوص وقتی که برخی از استدلال‌ها را درباره بود یا نبود یک یا چند فرد می‌شنویم بیش از همیشه غصه می‌خوریم که چرا مرز میان انحصارطلبی گروهی و اصلاح‌طلبی واقعی مخدوش می‌شود؟
کارشناس سیاسی اصلاحات گفت: حضور چند نفر از جناح مقابل در شورا نه تنها بد نبود که خوب هم بود. به علاوه حتی اگر این کار ضرر داشته باشد، ‌که نداشت، در هر حال از زیان‌های این نحو سیاست ورزی بیشتر است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دانا تاریخ انتشار 20مهر 97، کدمطلب: 1417357، www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
باز ما میگیم اینا ژنشون خوبه شما بگین نه تبعیض وجود ندارد.....

س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین