پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۹۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
از 174 مصوبه پنجمین شورای شهر تهران 71 مصوبه در خصوص مشخص کردن نمایندگان شورا در کمیسیون‌ها و کمیته‌های مختلف است؛ یعنی فقط مشخص می‌شده است چه فردی از سوی شورا برای انجام کاری انتخاب شود.

شعار سال: ائتلاف اصلاحات، اعتدال و کارگزاران در انتخابات شورای شهر تهران در سال گذشته توانست پیروز انتخابات شود. تیم جدید که نسبت به عملکرد شورای پیش انتقادات فراوانی داشتند وارد عرصه عمل شدند تا توانایی خود را در اداره پایتخت بیازمایند. شورای جدید فعالیت خود را رسماً از اول شهریور 96 آغاز کرد و با فراز و نشیب‌های فراوان همراه بود. در ادامه در پی بررسی یک سال فعالیت شورای شهر تهران از شهریور ماه 96 تاکنون هستیم.

تاکنون حدود 51 هفته از فعالیت دور جدید شورای شهر تهران می‌گذرد. طی این مدت شورای شهر تهران 79 جلسه تشکیل داده است؛ یعنی به صورت متوسط هر هفته 1.5 جلسه. از طرف دیگر شورای شهر تهران تاکنون 174 مصوبه داشته که برابر متوسط 2.2 مصوبه در هر جلسه است.

از 174 مصوبه پنجمین شورای شهر تهران 71 مصوبه در خصوص مشخص کردن نمایندگان شورا در کمیسیون‌ها و کمیته‌های مختلف است؛ یعنی فقط مشخص می‌شده است چه فردی از سوی شورا برای انجام کاری انتخاب شود.

40 مصوبه از مصوبات شورای پنجم شهر تهران به بررسی املاک پرداخته است. مسئله اصلی در این مصوبات این بوده که آیا این املاک باغ هستند یا خیر و اگر آن ملک، باغ تشخیص داده می‌شود در صورتی که مالک، فضای سبز یا درختان آن را نابود کرد باید چگونه با وی برخورد کرد. نکته قابل توجه این است که این موضوع در ماه‌های اخیر اکثر مصوبات شورا را به خود تخصیص داده است. این دو موضوع به تنهایی 111 مصوبه از مصوبات شورای شهر، یعنی حدود دوسوم مصوبات را به خود اختصاص داده‌اند.

در 17 مصوبه از مصوبات، شورای شهر، شهرداری را ملزم کرده است که در خصوص برخی از مسائل شهر تهران مقررات و یا آیین‌نامه‌هایی را تنظیم کند و به شورا ارائه دهد، اما نکته قابل توجه آن است که هیچ یک از مصوبات شورا به تصویب آیین‌نامه تنظیم شده توسط شهرداری نپرداخته است. به‌عبارتی، الزامات ایجاد شده برای شهرداری، یا توسط شهرداری انجام نشده است و یا اگر انجام شده به شورای شهر ارائه نشده است. این در حالی است که برای برخی از این اقدامات حتی مهلت مشخص مقرر شده است و مهلت آن پایان یافته است.

در نمودار زیر می‌توان موضوعات مصوبات شورای شهر پنجم تهران در سال گذشته و فراوانی هر موضوع را مشاهده کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 22 مرداد 97، کد مطلب: 13970522000085:www.farsnews..com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
این شوراهای شهر هم معلوم نیس دارن چیکار میکنن فقط الان همه جا میشنویم از رای مردم سواستفاده میکنن م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
0
0
اگر گزارشی از کارهای افراد به طور مرتب رسانه ای شود شاید کنترل بهتری روی عملکرد داشته باشند


س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین