پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۰۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت : توسعه بخش گردشگری استان سمنان نیازمند تامین زیرساختهاست و این راهبرد نباید در حد شعار باقی بماند
شعارسال:نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت : توسعه بخش گردشگری استان سمنان نیازمند تامین زیرساختهاست و این راهبرد نباید در حد شعار باقی بماند.

غلامرضا کاتب روز پنجشنبه افزود : ارایه خدمات گردشگری در این استان نیاز به تدوین قوانین راهبردی و توجه به زیرساخت هایی نظیر ساخت هتل و اقامتگاه بین راهی است.
وی اظهارداشت: سالانه بیش از 17 میلیون تن از زائران حرم رضوی (ع) از محورهای استان تردد می کنند که با زیر ساخت گردشگری مناسب ، می توان از این ظرفیت برای کاهش بیکاری در منطقه بهره برد.
کاتب ادامه داد : اگر به زیر ساخت گردشگری توجه نشود ،حضور گردشگر نه تنها به رونق اقتصادی منطقه کمکی نمی کند بلکه مشکلات فراوانی در بخش های مختلف ایجاد می کند.
این نماینده مجلس ادامه داد : اگر به صنعت گردشگری بیش از پیش برای رونق اقتصادی در کشور توجه شود ، اقتصاد مقاومتی به معنی واقعی اجرا می شود.
وی تصریح کرد : رهبر انقلاب همواره به رونق کسب و کار با اتکا به اقتصاد غیر نفتی توجه ویژه ای داشته اند و توجه به بخش گردشگری توجه به منویات رهبری است‌.
کاتب رکود اقتصادی و بیکاری را از جمله چالش های اساسی استان سمنان برشمرد و گفت : می توان از صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت نوپا در افزایش اشتغال بهره برد.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : دولت در چند سال گذشته قدم های ارزشمندی به منظور افزایش اشتغال با توجه به صنعت گردشگری برداشته اما باید با بررسی مشکلات و ارایه راهکارها، این صنعت را در میان آحاد جامعه برای کاهش نرخ بیکاری نهادینه کرد.
تقویت زیرساخت های اقامتی حوزه گردشگری و شعار تبدیل سمنان از معبر به مقصد گردشگری از اهداف سمنان برای تقویت و توسعه گردشگری و افزایش اشتغال در این بخش است به طوری که در 2 سال گذشته 26 اقامتگاه بوم گردی و چند هتل در استان گشایش یافته است و اکنون 6 اقامتگاه بوم‌گردی و چند هتل در شهرستان های مختلف در حال دریافت مجوز فعالیت و ساخت است.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده و تاکنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار11مرداد97، کدخبر: 82988851، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین