پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۲۰۷
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
رئیس کارگروه اشتغال شهرستان شاهرود از ایجاد صدها شغل در حوزه گردشگری روستایی شاهرود خبر داد و افزود: بیش از هشت روستای هدف گردشگری در شهرستان شاهرود وجود دارد که موجب رونق بوم گردی در این شهرستان شده است.

شعارسال: رئیس کارگروه اشتغال شهرستان شاهرود از ایجاد صدها شغل در حوزه گردشگری روستایی شاهرود خبر داد و افزود: بیش از هشت روستای هدف گردشگری در شهرستان شاهرود وجود دارد که موجب رونق بوم گردی در این شهرستان شده است.

هاشمی با تمجید از برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری ایران از سوی استان سمنان افزود: این برای نخستین بار در کشور است که یک استان با دعوت از سرمایه گذاران خارجی چنین همایشی را را در این سطح برگزار می کند.

وی، شاهرود را از با ظرفیت ترین شهرستان های استان در حوزه های مختلف و از جمله گردشگری برشمرد و تصریح کرد: شهرستان شاهرود در سه حوزه گردشگری، کشاورزی و معدن فرصت های بسیار مطلوبی برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی دارد.

هاشمی با اشاره به اختصاص یک پنل در همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری ایران به صنایع وابسته به گردشگری با اولویت گردشگری سلامت ادامه داد: وجود دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، فرصت مغتنمی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سلامت و ایجاد دهکده سلامت در این شهرستان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه دومین منبع کسب درآمد و ارزآوری کشور در حوزه گردشگری مربوط به گردشگری سلامت است تصریح کرد: جدا از ظرفیت آبهای معدنی و چشمه های آبگرم در جای جای استان سمنان، وجود بیمارستان های مجهز در شاهرود و وجود کادری قوی در آن می تواند به توسعه گردشگری سلامت و جذب سرمایه گذار در این بخش کمک کند.

این مقام ارشد اجرایی، شاهرود را مقصدی با جاذبه های بسیار بالا برای گردشگران داخلی و خارجی، عنوان و اظهار کرد: وجود خطوط ریلی و راه های ارتباطی گسترده و مهمتر از همه فرودگاه شاهرود، ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه گداری در بخش گردشگری و جذب گردشگران خارجی فراهم آورده است.

وی از شاهرود به عنوان یک شهرستان با ظرفیت های متنوع گردشگری نام برد و گفت: وجود جنگل ابر، پارک ملی توران ، شهر پلکانی مجن، وجود چندین آبشار و مجموعه تاریخی بسطام از ظرفیت های مهم گردشگری شاهرود هستند. ضمن اینکه تردد سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر از مسیر شهرستان شاهرود فرصتی طلایی برای سرمایه گذاران حوزه گردشگری در این منطقه فراهم کرده است.

فرماندار شاهرود خواستار سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شاهرود شد و اظهار کرد: برای ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و بازار فروش به دنبال جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی هستیم.

هاشمی از ۴۵ نوع ماده معدنی شناخته شده در استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ نوع از این موادمعدنی در شهرستان شاهرود استخراج می شوند.

وی به ظرفیت های شرق استان در حوزه های کشاورزی و باغداری اشاره کرد و گفت: شاهرود در تولید بسیاری از محصولات زراعی و باغی توانمندی بالایی دارد.

معاون استاندار، شاهرود را قطب تولید انگور و زردآلو در استان و کشور دانست و گفت: کیفیت بالای انگور در شاهرود و شهرت آن در سطح کشور سبب شد که اولین انجمن انگور کشور در شاهرود راه اندازی شود، ضمن اینکه بیش از 10 درصد از زردآلوی کشور در شهرستان شاهرود و توسط کشاورزان این شهرستان تولید و به بازار عرضه می شود.

وی بر لزوم ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان تاکید و خاطرنشان کرد: در همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و اقتصادی ایران به دنبال جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و بازار فروش برای تولیدات باغی و زراعی شاهرود هستیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 7 آذر 1396، کدخبر: 96090703132، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین