پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۰۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
مدیر امور آب و فاضلاب یاسوج گفت: در سه ماه اخیر چاه ‌های تامین آب آشامیدنی این شهر حدود 80 لیتر در ثانیه افت تولید آب داشته ‌اند که لزوم صرفه ‌جویی توسط شهروندان را چند برابر کرده است.

شعار سال: قاسم قلندری روز یکشنبه اظهار داشت: این میزان کاهش تولید چاه های آب آشامیدنی یاسوج در حالی است که میزان مصرف آب آشامیدنی در این شهر تا 35 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: یاسوج و دیشموک، مادوان و باشت جزو چهار شهر دارای تنش آبی در کهگیلویه و بویراحمد هستند.

قلندری بیان کرد: توپوگرافی شهر یاسوج سبب افت سطح چاه های آب آشامیدنی این شهر می شود. وی تاکید کرد که مسائل مختلفی از جمله تعدد انشعاب های غیرمجاز و افزایش مصرف آب ،سبب تشدید تنش آبی در یاسوج شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج ابراز داشت: در چهار سال اخیر بیش از 19 هزار و 300 انشعاب غیر مجاز آب در یاسوج شناسایی و جمع آوری شده است.

وی ابراز داشت: شهروندان بیشترین نقش را در مدیریت مصرف آب دارند و می طلبد در این شرایط با مصرف بهینه به کاهش اثرات تنش آبی کمک کنند.

هر ساله یک تا دو حلقه از چاه‌های تأمین آب شهر یاسوج خشک و از مدار بهره برداری خارج می‌شود.

برخی از منابع سطحی تأمین آب شهر یاسوج مانند چشمه‌های محمود آباد و آب نهر کاکان دچار کاهش 70 درصدی تولید آب شده‌اند.

تعداد مشترکین آب شرب در شهر یاسوج 65 هزار و شمار مشترکین فاضلاب 32 هزار مشترک است.

یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 130هزار نفر جمعیت بزرگترین شهر این استان است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از 160 هزار مشترک آب و 38 هزار مشترک فاضلاب و حجم آب تولیدی آن به طور سالانه حدود 38 میلیون مترمکعب است.

به گفته کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان بارندگی در این استان در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

بهره مند اظهار داشت: میزان بارندگی سال زراعی جاری در سی سخت 483، یاسوج 422.2، لیکک 311.1، دهدشت 283.4، دوگنبدان 179.3 و منطقه امامزاده جعفر گچساران 176.8 میلیمتر بوده است.

بر اساس آخرین آمارها میانگین بارندگی بلندمدت در یاسوج 804.2، سی سخت 686.6، دوگنبدان 430.2، دهدشت 491.4، لیکک 358.9 و منطقه امامزاده جعفر گچساران نیز 423.7 میلیمتر است.

کهگیلویه و بویراحمد یک دوره خشکسالی را تجربه می‌کند. این استان 160 هزار هکتار زمین زراعی و دو میلیون واحد دامی دارد. کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت ایران را دارد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 15 مرداد 97، کد مطلب: 82991478، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
0
0
ا.ف75
این دیگه از زنگ خطر گذشته و داره تبدیل میشه به یک خظر جانی برای مردم استان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین