پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۳۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
وزیر اطلاعات گفت: دولت تدبیر و امید همواره بر رفع نیازها ، مشکلات و مطالبات جامعه عشایری به ویژه تامین امنیت آنان در اقصی نقاط کشور تاکید دارد

شعارسال:وزیر اطلاعات گفت: دولت تدبیر و امید همواره بر رفع نیازها ، مشکلات و مطالبات جامعه عشایری به ویژه تامین امنیت آنان در اقصی نقاط کشور تاکید دارد.

سید محمود علوی روز سه شنبه در جمع عشایر و برخی معتمدین محلی در کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: عشایر با وجود آنکه از حقوق و بهره کمی از مواهب و ظرفیت های موجود در کشور برخوردار هستند اما همواره نسبت به سایر اقشار جامعه شکرگزار و قدردان تر بوده اند.
وی با اشاره به صفات و ویژگی های بارز عشایر غیور و قوم لر در مناطق مختلف کشورمان ،گفت: این قشر زحمت کش و وفادار به نظام ، هیچگاه در مقابل انقلاب ،آرمان ها و ارزش های نظام قدعلم نکرد و تفنگ عشایر همواره به سمت دشمنان شلیک شده است.
وی ابراز داشت: مسئولان و خدمتگزاران در نظام اسلامی هیچگاه حضور گرم در عرصه های مختلف و سنگرهای عزت و شرف به ویژه در هشت دفاع مقدس را فراموش نمی کنند.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: نجابت، صفا وپاکی و صداقت عشایر سلحشور استان کهگیلویه وبویراحمد و دفاع آنان از آرمان ها و ارزش های انقلاب برای مسئولان و خدمتگزاران ملموس و فراموش نشدنی است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: تامین امنیت عشایر به ویژه در زمان کوچ یکی از اولویت های اساسی مدیریت اجرایی و شورای تامین در این استان است.
علی محمد احمدی آیین‌ها، رسوم و آداب خاص زندگی عشایری را ظرفیتی بالقوه در حوزه گردشگری و اکوتوریسم عشایری ذکر کرد.
وی تصریح کرد: آیین‌ها و زندگی عشایری با جاذبه‌های مهم فرهنگی و طبیعی، این استان را مستعد رونق گردشگری عشایری کرده است.
احمدی یادآور شد: زندگی عشایری مظهری از عشق به خاک و وطن است و قناعت، غیرت، جوانمردی، دینداری و ولایتمداری محتوای زندگی جامعه عشایری را تشکیل می‌دهد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تامین حدود 25 درصد گوشت قرمز و 35 درصد صنایع دستی این استان توسط جامعه عشایری گفت: عشایر مظهر واقعی امنیت و اقتصاد مقاومتی هستند.
در این نشست صمیمی جمعی از عشایر غیور استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان خاطرات ، رشادت ها و سلحشوری مردان وزنان این دیار در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی در 40سال اخیر بر بیعت مجدد با رهبری فرزانه و وفاداری خود به نظام و انقلاب تاکید کردند.
بیش از 12درصد در قالب 11هزار و 120خانوار از مجموع جمعیت 713هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد عشایر هستند.
این میزان جمعیت از 6 ایل بومی، 2 طایفه قشقایی ، 16 تیره ، 181 طایفه و بیش از یکهزار و 110 تش(اولاد) شکل گرفته است

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 16مرداد97، کدخبر: 82994353، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
0
0
ا.ف75
عشایر واقعا همیشه در حاشیه سیاست های هر دولتی بودن! در صورتی که با منی توجه به این بندگان خدا میشه کلی تولید سرمایه کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین