پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۱۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد ایلراه عشایری در کنار پتروشیمی دنا بویراحمد در دو هفته آینده شد.
شعار سال: نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد ایلراه عشایری در کنار پتروشیمی دنا بویراحمد در دو هفته آینده شد.
 غلام محمد زارعی اظهار داشت: پس از واگذاری زمین پتروشیمی دنا بویراحمد  نگرانی‌هایی در خصوص ایلراه عشایری موجود در منطقه وجود داشته که در این زمینه عشایر درخواست‌های داشته‌اند.

وی عنوان کرد: از همان ابتدا هم به نهادهای مسئول تذکر دادم و هم از مجری پروژه خواستم که راه عشایری باید پیش بینی شود و قبل از هر اقدامی برای احداث مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد، باید ایلراه عشایری ایجاد شود.

نماینده بویراحمد و دنا با بیان اینکه به دلیل دغدغه و نگرانی‌های که برای راه عشایری منطقه داشتم در چند روز گذشته نشستی را با سرمایه گذار و مجری طرح برگزار کردیم، تصریح کرد: با توجه به فصل کوچ و رفت و آمد عشایر منطقه، مجری باید  حداکثر تا دو هفته آینده نسبت به ایجاد ایلراه عشایری در جوار زمین پتروشیمی اقدام کند.

زارعی در ادامه از تلاش‌های فراوان برای اخذ مجوز احداث این پتروشیمی در منطقه خبر داد و افزود: مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد حاصل یک تلاش جمعی برای برخورداری منطقه بویراحمد و دنا از مزایای نفت و گاز و خطوط لوله‌ای بوده که در دل زمین هایشان وجود دارد.

وی بیان کرد: در بحث سرمایه گذار نیز وسواس زیادی به خرج دادیم که پروژه را معطل سرمایه گذارانی که می‌خواهند اعتبارات دولتی دریافت کنند، نکنیم و بخش خصوصی توانمند و امتحان پس داده پای کار باشد تا پروژه‌ای با این عظمت گرفتار امروز و فردا کردن یک سرمایه گذار نشود.

نماینده بویراحمد و دنا با بیان اینکه دغدغه‌های مردم منطقه را به خوبی می‌دانیم و معتقدیم که اکثریت مردم منطقه به دلیل آگاهی از مزایای پتروشیمی دنابویراحمد خواستار اجرای این طرح هستند، عنوان کرد: این پتروشیمی تنها کمتر از یک درصد آب رودخانه بشار را مصرف می‌کند و به علت استفاده از گاز طبیعی هیچ‌گونه آلودگی برای محیط زیست ندارد.

زارعی با اشاره به اینکه برای احداث مجتمع بین المللی پتروشیمی دنابویراحمد در منطقه ویژه پتروشیمی استان، حتی قرار نیست که یک اصله درخت هم قطع شود، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری پروژه، مشارکت شرکت‌های خارجی، سرمایه گذار تجربه شده و پای کار و ایجاد 6500 شغل مستقیم و غیر مستقیم از مزایای پروژه هستند که هر استانی راغب بود که این طرح بزرگ آنجا ایجاد شود.

وی ایلراه عشایری را یکی از دغدغه‌های موجود در خصوص این پتروشیمی دانست و تصریح کرد: این مشکل نیز به زودی توسط مجری طرح برطرف می‌شود و راه مناسبی برای عشایر در حاشیه زمین پتروشیمی احداث می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1397، کدخبر: 1730329 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
خیلی وفته که میخوان اینو تعیین تکلیف کنن نمیشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین