پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۹۵۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
در بهار امسال در مجموع ٤ میلیون و ٥٨٩ هزار تن انواع محصولات كشاورزی و صنایع غذایی به ارزش ٢ میلیارد و ٤٣٢ میلیون دلار وارد كشور شده است.
شعار سال : در بهار امسال در مجموع ٤ میلیون و ٥٨٩ هزار تن انواع محصولات كشاورزی و صنایع غذایی به ارزش ٢ میلیارد و ٤٣٢ میلیون دلار وارد كشور شده است.

* واردات محصولات كشاورزی و صنایع غذایی در سه ماهه نخست سال ١٣٩٧ حدود ٥٥ درصد از حجم و ٢١/٦ درصد ارزش واردات كشور را به خود اختصاص داده است.

* متوسط قیمت (هر كیلو محصولات كشاورزی و صنایع غذایی) اقلام وارداتی به كشور از ٤٨ سنت سال ١٣٩٤ به ٥١ سنت در سال ١٣٩٥ و همچنین ٥٤ سنت در سال ١٣٩٦ افزایش یافته است. این رقم در سه ماهه نخست سال ١٣٩٧ حدود ٥٣ سنت بود.

** ارزش واردات مهمترين اقلام كشاورزي در بهار امسال:

▪️ذرت = ٤٤١ ميليون دلار

▪️جو دامي = ١٣٥ ميليون دلار

▪️كنجاله سويا = ١١٣ ميليون دلار

▪️دانه سويا = ٣٧٣ ميليون دلار

▪️گوشت گوساله = ١١١ ميليون دلار

▪️گوشت گوسفند = ٦٣ ميليون دلار

-ذرت دامي نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر حجم ١٨٪‏ و از نظر ارزش ٢٣٪‏ افزايش واردات داشتيم. در خصوص جو دامي نيز از منظر حجم ٩٨٪‏ و از نظر ارزش ١٤٤٪‏ افزايش واردات را به خود ديد.

-در بهار امسال كنجاله سويا نيز نسبت به مدت مشابه سال ١٣٩٦ از نظر حجم ٤٨٪‏ و از منظر ارزش ٤٦٪‏ كاهش واردات داشتيم.

-حدود ١٥ درصد ارزش كل واردات كشور و ٦٠ درصد از ارزش واردات محصولات كشاورزي و ٤٩ درصد از حجم واردات بهار ١٣٩٧ در بخش كشاورزي مربوط به ذرت دامي، برنج، دانه سويا، موز، جو دامي، گوشت و كنجاله سويا مي باشد.

-١٨٪‏ ذرت دامي، دانه سويا ١٥٪‏ جو دامي ٦٪‏ ، كنجاله ٥٪‏ از ارزش واردات محصولات كشاورزي مملكت را به خود اختصاص داده اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال  انجمن صنايع خوراك دام، طيور و آبزيان ايران، تاریخ انتشار 20 مرداد 97

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین