پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت : استعداد تولید ماهی در قفس این استان در دریاچه سد کارون 4 سالانه 40 هزار تن است اما هم اکنون تنها از 10 درصد ظرفیت آن بهره گیری می شود
شعارسال:مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت : استعداد تولید ماهی در قفس این استان در دریاچه سد کارون 4 سالانه 40 هزار تن است اما هم اکنون تنها از 10 درصد ظرفیت آن بهره گیری می شود.

ذبیح الله غریب اظهار داشت: طرح مطالعات پرورش ماهی در قفس در سد کارون 4 از سال 90 آغاز شد و براساس دستورالعمل سازمان شیلات، این سد از نظر زیست محیطی اجازه پرورش ماهی سردابی در قفس را دارد.
وی افزود: اجرای دستورالعمل سازمان شیلات برای پرورش ماهی در قفس در بزرگترین سد بتونی قوسی کشور به امضا کارشناسان وزارت نیرو، سازمان شیلات و محیط زیست رسید.
رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با توجه به اینکه نهاده‌های ماهی قزل‌آلا در استان با قیمت مناسب تولید می شود، پرورش این ماهی در دستور کار قرار گرفت.
غریب گفت : در این استان تولید 40 هزار تن ماهی پیش‌بینی شده است اما براساس اظهار نظر مشاور هم اکنون میزان تولید 10 درصد از ظرفیت سد است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه زاینده رود و کارون و بخش کوچکی از دز است و با 6هزار و 400 کیلومتر ساحل آب روان در دو سو، دارای 240 مزرعه پرورشی است که سالانه بیش از 23 هزارتن ماهی سردابی (قزل آلا ) تولید می کند.
رودخانه کارون پر آب‌ترین رودخانه ایران است که از کوههای زاگرس سرچشمه می‌گیرد و در پایین دست بند انحرافی گتوند وارد دشت خوزستان می‌شود و در نهایت به خلیج فارس می پیوندد.
سد مخزنی کارون 4 در استان چهارمحال و بختیاری در فاصله 180 کیلومتری جنوب غربی شهرکرد و 4 کیلومتری پایین دست محل تلاقی رودخانه‌های ارمند و بازفت واقع شده است.
تنظیم آب رودخانه کارون به میزان 3.7 میلیارد متر مکعب در سال،
کنترل طغیان و سیلاب‌های مخرب رودخانه کارون، تولید انرژی برق‌آبی به میزان 2107 میلیون کیلو وات ساعت از ویژگی ها این سد است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار20مرداد97، کدخبر: 82998104، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین