پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۴۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
وزیر جهاد کشاورزی در قشم گفت: برای پایداری و اقتصادی کردن تولید از طریق پروش ماهی در قفس باید زنجیره فعالیت و خدمات مرتبط با فن آوری آبزی پروری دریایی در حوزه پیشین و پسین در کشور بومی و تولید شود.

شعارسال: محمود حجتی در بازدید از شرکت آبزی پروری و گردشگری هلدینگ دانش بنیان کشاورزی دانا در قشم گفت: برای پایداری و اقتصادی کردن تولید از طریق پروش ماهی در قفس باید زنجیره فعالیت و خدمات مرتبط با فن آوری آبزی پروری دریایی در حوزه پیشین و پسین در کشور بومی سازی و تولید شود.

مدیرعامل هلدینگ دانش بنیان کشاورزی دانا نیز در این مراسم گفت: دانش فنی پرورش ماهی در قفس، برای اولین بار در کشور بومی سازی شده و کلیه فرایندهای امکان سنجی و انتخاب سایت، مهندسی و طراحی و ساخت و نصب قفس‌ها و تجهیزات مرتبط به همت کارشناسان هلدینگ دانش بنیان کشاورزی دانا انجام پذیرفته و موفقیت‌های عظیمی در این زمینه حاصل شده است.

محسن مردی معتقد است، تکثیر و پرورش بچه ماهی در این سایت، در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بوده و می‌تواند تبلور بارز اقتصاد مقاومتی باشد. زیرا با راه اندازی این مرکز، علاوه بر ایجاد اشتغال برای بیش از 200 نفر از افراد بومی و محلی به طور مستقیم و غیرمستقیم، تامین بچه ماهی برای استخرهای دیگر بدون نیاز به واردات، امکان پذیر خواهد بود.

مردی افزود: تاسیس سایت پرورش ماهی در قفس در قشم که با تلاش شبانه روزی و همت فرزندان این مرز و بوم به نتیجه رسید، بیش از 11 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

در ادامه، احمد راستی، مدیرعامل شرکت آبزی پروری درنا مهر قشم، گفت: سایت مذکور که پیش از این توسط استاندار هرمزگان و رئیس سازمان شیلات کل کشور بازدید شده بود، با تولید تجاری گونه‌های بومی ماهیان خلیج فارس مانند شانک باله زرد و هامور، کار خود را آغاز کرده است.

احمد راستی، با تاکید بر بومی سازی دانش فنی تولید ماهی در قفس، افزود: در گذشته، تجربیات ناموفقی در زمینه پرورش ماهی در قفس در کشور با حضور مشاوران خارجی وجود داشته که اکنون به خاطر دستیابی به این دانش و خودکفایی در تولید ادوات مورد نیاز، نه تنها این مشکل برطرف شده، بلکه در حال حاضر امکان فروش و انتقال فناوری مذکور به کشورهای دیگر فراهم شده است.

راستی در پایان یادآور شد: ارتقای امنیت غذایی در سایه افزایش تولید به ویژه محصولات آبزی، امکان پذیر خواهد بود و بومی شدن دانش و فناوری مربوط به آن، می‌تواند همانند آنچه که امروز در این مرکز شاهد آن هستیم، راهکارهای موثر مدیریتی را برای مبارزه با بحران آب ارائه دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 26آذر1395، کدخبر: 256492: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
اینا حرف های بچه های جهاد نصره که به دهان وزیر انداخته شده. بنظرم با رویکرد دولتی یا شبه دولتی جهاد نصر، هیچ گونه احتمالی برای موفقیت وجود نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین