پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۸۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۴
معاون فناوری و مکانیزاسیون جهادکشاورزی گلستان گفت که امسال خط اعتباری تقویت مکانیزاسیون بخش شیلات استان 17 برابر نسبت به سال 95، افزایش یافته است.

شعار سال: عید محمد فاروقی اظهار داشت: امسال 30 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به منظور تقویت مکانیزاسیون شیلات استان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این وام بانکی در شهرستان های استان که دارای ظرفیت سرمایه گذاری در بخش شیلات دارند از جمله گمیشان، بندرترکمن، گنبدکاووس، علی آباد، آزادشهر، گرگان، آق قلا و کردکوی هزینه خواهد شد.
فاروقی افزود: متقاضیان استفاده از وام بانکی باید درخواست کتبی خود را به کارگروه مکانیزاسیون شهرستان محل سکونت ارائه دهند.
به گفته وی؛ پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان در بخش شیلات با کارمزد 15 درصد و بازپرداخت پنج ساله و در زمینه خرید ادوات از جمله تراکتور، هواده، رقم بند اتوماتیک، هواده زیر آبی، هواده اسپتر، اکسیژن ساز، سنسور دما و رطوبت است.
وی اضافه کرد: سال قبل دو میلیارد و 184میلیون ریال تسهیلات بانکی در بخش مکانیزاسیون شیلات استان جذب و سرمایه گذاری شد.
گلستان یکی از استان های ساحلی شمال کشور است که در کنار دریای خزر واقع بوده و از مناطق مهم پرورش ماهیان استخوانی، خاویاری و میگو به شمار می رود که طبق گزارش اداره کل شیلات استان پرورش ماهی در قفس به عنوان طرح ملی و 3 طرح دیگر شامل پرورش میگو، پرورش ماهیان خاویاری و پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره چاه های آب کشاورزی به عنوان طرح های استانی اقتصاد مقاومتی از سال 95 در دست اجرا بوده که بهره برداری از آنها گام موثری در پیشرفت اقتصادی استان خواهد بود.
همچنین از سال قبل پرورش ماهی در قفس، به عنوان طرح ملی اقتصاد مقاومتی در شیلات گلستان با هدف کمی تولید هشت هزار تن در افق 1404، مطرح است.
گلستان با داشتن اقلیم مناسب و قرار گرفتن بخشی از دریای خزر به طول حدود 120 کیلومتر در حوزه استان، از ظرفیت بالقوه برای تولید بخش شیلات برخوردار است.
استان مرزی گلستان یک میلیون و 869 هزار و 819 نفر جمعیت دارد که اقتصاد آن برپایه کشاورزی، دامپروری و تا حدودی ماهیگیری استوار است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان گلستان (ایرنا)، تاریخ انتشار 2 خرداد 96، کد مطلب: 82541560: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین