پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران از گسترش اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریاهای کشور خبرداد.
شعار سال :حسن صالحی در حاشیه بازدید از مزرعه پرورش ماهی ماهی سرای کرج در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 50 درصد ماهی مصرفی در جهان از طریق آبزی پروری و 50 درصد از طریق صید به دست می آید، افزود: در کشور ما 40 درصد ماهی مصرفی مردم از طریق آبزی پروری و 60 درصد نیز از طریق صید به دست می آید.

وی به محدودیت های منابع آب شیرین در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از سیاست هایی که در دولت تدبیر و امید در دستور قرار گرفته موضوع پرورش ماهی در قفس در دریا است که از برنامه های کلان دولت و وزارت جهاد کشاورزی است.
وی گفت: براساس مطالعات انجام شده با کشور نروژ، امکان تولید حدود 900 هزار تن ماهی از طریق این روش پرورش ماهی وجود دارد.
صالحی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا سال پایانی برنامه ششم توسعه، تولید 200 هزار تن ماهی در سال را به روش پرورش در قفس در دریاهای عمان، خلیج فارس و خزر را هدف گذاری کرده ایم .
وی افزود: از سال گذشته کارهای آزمایشی و مطالعات تکمیلی آن انجام شده و امیدواریم برای سال آینده بتوانیم تا 10 هزار تن تولید از طریق پرورش ماهی در قفس داشته باشیم.
رییس سازمان شیلات ایران همچنین به استفاده از آب های داخلی در زمینه پرورش ماهی اشاره کرد و تصریح کرد: در آب های داخلی سیاستی که در پیش گرفته ایم با توجه به سرمایه گذاری پرورش دهندگان ماهی، موضوع استفاده از مکانیزاسیون و دانش و تکنولوژی برای افزایش بهره وری را در دست اقدام داریم.
وی گفت: این فعالیت ها در موضوع غذای ماهی، اصلاح نژاد، مهندسی ژنتیک، استفاده از سیستم های برگشت آب و هواده ها و تزریق اکسیژن به آب اجرا می شود تا بتوانیم تولید در واحد سطح را افزایش دهیم.
صالحی متوسط سرانه مصرف ماهی و دیگر آبزیان در دنیا را بیش از 20 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: متوسط سرانه مصرف در ایران 9 کیلوگرم است که از نصف متوسط جهانی هم پایین تر هستیم.
وی ادامه داد: هدف گذاری برای افزایش سرانه مصرف شیلات تا سال پایانی برنامه ششم 13 کیلوگرم است و بایستی تلاش کنیم تا حداکثر سه برنامه آن را به سطح متوسط جهانی برسانیم.
صالحی افزود: چند برنامه برای افزایش مصرف در دست اقدام داریم که یکی از آن ها افزایش تولید و عرضه است و دیگری عرضه تنوع محصولات شیلاتی است تا انواع محصولات شیلاتی را در مراکز عرضه و با بسته بندی های مختلف با توجه به ذائقه های مختلف مردم عرضه شود.
وی گفت: به همین منظور تفاهم نامه ای با وزارت کشور منعقد شده تا شهرداری ها در سراسر کشور بازارچه های عرضه جدیدی ایجاد کنند و تفاهم نامه هایی هم با صدا و سیما داشته ایم تا برای مزایای آبزیان و نحوه استفاده از آن ها تبلیغاتی داشته باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت ایرنا، تاریخ انتشار 11 مهر 1394،کد مطلب 81783319 (4907192) www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین