پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۵۱۳
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از طریق صادرات ۱۰۵ تن محصولات شیلاتی مبلغی به ارزش ۴۱۲ میلیون دلار به کشور ارزآری انجام شد.

شعار سال: حسن صالحی در جمع خبرنکاران اظهار کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 تولید کشور در آبزیان کمتر از 100 هزار تن بود و مصرف سرانه هر ایرانی یک کیلوگرم بود و یک کارخانه کنسرو در کشور داشتیم و صنعت آبزی‌پروری در کشور تقریباً نداشتیم و صنعت صید و صیادی کشور بسیار سنتی بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در سال گذشته تولیدات شیلات به یک میلیون و 70 هزار تن رسید که 470 هزار تن این رقم از آبزی‌پروری به دست آمد و بیش از 600 هزار تن مربوط به صید و صیادی است.

وی گفت: مصرف سرانه هر ایرانی با توجه به اینکه جمعیت کشور نیز طی 30 سال دو برابر شده به بیش از 10.6 کیلوگرم برای هر نفر در سال رسیده و تعداد کارخانه کنسرو در کشور به بیش از 140 کارخانه افزایش‌یافته که مجموعاً تعداد مراکز فرآوری و صنعتی و کارخانه‌های کنسرو به بیش از 500 کارخانه افزایش‌یافته و بیش از 220 هزار نفر در این صنعت شاغل‌اند.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: در سال 95 توانستیم از طریق صادرات بیش از 105 هزار تن محصولات شیلاتی, مبلغی به ارزش بیش از 412 میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برای یک میلیون و 600 هزار تن تولید برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بیش از 50 درصد این مقدار از طریق آبزی‌پروری تأمین خواهد شد و یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در ارتباط توسعه آبزی‌پروری و پرورش ماهی در قفس است و 200 هزار تن پرورش ماهی در قفس انجام می‌شود.

صالحی اظهار کرد: ازنظر جایگاه شیلاتی در آبزی‌پروری در منطقه آسیای میانه و قفقاز و خاورمیانه و کشورهای همسایه مقام اول را داریم و در صید و صیادی در خلیج‌فارس و دریای عمان از جمع صیدهای کشورهای این حوزه بیشتر است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در زمینه پرورش ماهی قزل‌آلا در آب شیرین در دنیا مقام اول را داریم و سال گذشته بیش از 160 هزار تن تولید قزل‌آلا در کشور را شاهد بودیم و با پرورش میگو بیش از 23 هزار تن مقام اول را در منطقه کسب کرده‌ایم که از این مقدار 15 هزار تن صادر شد و به‌نوعی یک رکورد به‌حساب می‌آید و در صید در آب‌های اقیانوس هند مقام دوم را در اختیارداریم در بین 35 کشور فعال در این حوزه و در غرب اقیانوس هند با به یس از 800 شناور صیادی مقام اول را در اختیار داریم.

وی گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم برای پایان سال برنامه ششم توسعه مصرف سرانه را به 15 کیلوگرم و تا سال 1404 به متوسط 20 کیلوگرم دست پیدا کنیم.

صالحی افزود: در بخش سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی از حدود 70 بندر صیادی و 119 مرکز تخلیه صید در کشور مدیریت بیش از 40 بندر صیادی را به تشکل‌های صید و صیادی سپرده‌ایم.

وی بیان کرد: آذربایجان غربی از استان‌های پیشرو در آبزی‌پروری است و جایگاه ماهی قزل‌آلا در جایگاه ویژه‌ای است و تولیدات این استان نیز بیش از 15 هزار تن است که در سند توسعه آبزی‌پروری در حوزه رودخانه زاگرس و زاب از ظرفیت بالایی برخوردار است

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 8 تیر 1396، کد مطلب: 1448761:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین