پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۷۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: توسعه زیرساخت های شیلات، علاوه بر تامین آبزیان مورد نیاز کشور می تواند کمک بسیار موثری به ایجاد اشتغال و ارزآوری کند.

شعارسال: عیسی گلشاهی، چهارشنبه در دیدار با معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان بیان داشت: بسط و توسعه بخش شیلات علاوه بر ایجاد ثروت برای کشور نقش مهمی در حل مشکل بیکاری دارد از این رو ضروری است از امکانات موجود برای تحقق این هدف به بهترین نحو بهره گیریم.

وی افزود: بدون شک نقش شیلات در تامین بخش عمده ای از پروتئین با ارزش جامعه و حصول منابع ارزی و درآمد ملی بر هیچ کس پوشیده نیست و بر این باوریم که توجه بیشتر به این بخش، اقدام سازنده ای برای عملیاتی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران، فرآوری آبزیان را از اولویت های این سازمان دانست و گفت: تنوع بخشی به محصولات شیلات بر اساس قابلیت تجاری سازی محصولات انجام می گیرد.

گلشاهی در بخش دیگری از مطالب خود بیان کرد: با توجه به اینکه مصرف سالانه ماهی در شهرستان لارستان 17هزار تن است، فعالیت در حوزه آبزی پروری در این شهرستان علاوه بر ارتقای سطح سلامت شهروندان این منطقه، توانسته به طور غیر مستقیم به عمران و توسعه روستاها و همچنین ایجاد فرصت های شغلی برای مردم، افزایش درآمد و ثروت برای ساکنان این شهرستان نیز کمک قابل توجهی کند.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان نیز در این دیدار گفت: این شهرستان به سبب برخورداری از قابلیت ها و امکانات مناسب و همچنین نزدیک بودن به آب های خلیج فارس، از ظرفیت های خوبی در توسعه آبزی پروری، ایجاد اشتغال در این حوزه، ایجاد صنایع تبدیلی و تقویت فرآورده های سنتی و همچنین صادرات برخوردار است.

جلیل حسنی با تاکید بر حمایت از جامعه ماهی فروشان و صنعتی شدن بخش آبزی پروری، اظهار داشت: به هر میزان که حمایت های دولت و شیلات از این قشر بیشتر شود، بی شک نقش مهمی در ایجاد اشتغال، تولید ثروت و کاهش میزان بیکاری در مناطق شهری و روستایی دارد.

وی، بر موضوع احداث بازار ماهی فروشان در شهر لار تاکید و برای رونق تولید و اشتغال در این بخش اعلام آمادگی کرد.

در این نشست که مدیر کل شیلات استان فارس حضور داشت، مقرر شد بازار ویژه ماهی فروشان در شهر لار احداث شود.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله 378 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 3خرداد1396، کدخبر: 82543521: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
0
0
کاملا درسته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین