پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۰۶
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی گفت: اقتصاد مقاومتی بايد به بخش كشاورزی به عنوان يكی از بخش‌های مهم اقتصادی كشور وارد شود.

شعارسال: سید نظام الدین سجادی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه امضاء تفاهم نامه سیاست های توسعه امنیت غذایی استان کرمان اظهار داشت: بنا به ضرورت بخش کشاورزی در اقتصاد مقاومتی باید به صورت جدی به بخش كشاورزی پرداخته شود.

وی افزود: نقش کشاورزی و پیشرفت آن بعد از انقلاب به خوبی روشن و مشخص است اما علیرغم همه توفیقاتی که در بخش کشاورزی در کشور داشته ایم اما اعتقاد داریم هنوز فاصله زیادی برای رسیدن به توفیقات بیشتر را داریم و بسیاری از مشکلات در این راه باید حل شود.

سجادی ادامه داد: بحث سنتی بودن فعالیت های کشاورزی در کشور و پراکنده بودن واحدهای تولیدی در مجموع هزینه های تولید را افزایش داده و مهمتر از همه اینکه موجب ناقص شدن زنجیره تولید در بخش کشاورزی شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع زنجیره تولید در بخش کشاورزی ناقص است، گفت: برای رفع این مشکل بند لام ماده 14 قانون برنامه پنجم مورد تاکید قرار گرفته است و مجلس دولت را موظف کرد از ظرفیت یکی از شرکت های دولتی واگذار شده تحت عنوان شرکت شهرک‌های کشاورزی به منظور هدایت، راهبری و ایجاد و توسعه مجتمع‌ها و شهرک‌های کشاورزی اعم از دام، شیلات آبزیان و گلخانه استفاده و آن را تشکیل دهد.

سجادی بحران آب را در کشور را جدی دانست و گفت: از آنجا که یکی از اولویت های بخش کشاورزی گسترش شهرک های کشاورزی و افزایش تعداد آنهاست، بحث شهرک های گلخانه ای به دلیل بحران آب در اولویت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی با توجه به اینکه بحران آب در استان کرمان از بسیاری از استان ها شدیدتر است، گفت: اگر در کشور کشت گوجه فرنگی و خیار از فضای باز به گلخانه منتقل شود معادل یکی از سدهای بزرگ کشور یعنی میزان سه میلیارد مترمکعب که آب شرب کشور است در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.

وی همچنین ابراز داشت: تمام اقدامات ما ابتدا بر اساس منابع آبی آن منطقه است و مطالعات نیز اساس کار ما را در جهت ایجاد یا تکمیل مجتمع های نیمه تمام تشکیل می دهد ضمن اینکه باید اعتباراتی که تاکنون صرف کشت های باز و کانال و ... شده است را برای اتصال این مجتمع ها به کار گرفت.

سجادی افزود: به طور قطع این قول را می دهیم که با هماهنگی و کمک سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان مشاورانی که برای مطالعات و همچنین جانمایی مجتمع ها انتخاب می شوند از بومیان استان باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 22فروردین1395، کدخبر: 359548: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین