پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۵۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
امروز باید به فکر کشاورزی اقتصادی مدرن باشیم که لازمه این کار نیز توجه به زنجیره تولید در این بخش است. برای رسیدن به این نوع کشاورزی، تولیدات کشاورزی باید در داخل یک زنجیره منظم تعریف شده و ضمن سودآوری، زمینه توسعه این بخش فراهم شود.

شعار سال:وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه دوره کشاورزی معیشتی و تولید برای استفاده سنتی گذشته است، گفت: امروز باید به فکر کشاورزی اقتصادی مدرن باشیم که لازمه این کار نیز توجه به زنجیره تولید در این بخش است.

 محمود حجتی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی افزود: کشاورزی اقتصادی در حال حاضر در کشورهای مختلف دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و زمینه موفقیت آنها را نیز فراهم کرده است و ما نیز برای حرکت در این مسیر ناگزیر هستیم.
وی اضافه کرد: برای رسیدن به این نوع کشاورزی، تولیدات کشاورزی باید در داخل یک زنجیره منظم تعریف شده و ضمن سودآوری، زمینه توسعه این بخش فراهم شود.
وی اظهار کرد: یکی از مهمترین پیشران های بخش کشاورزی، افزایش بهره وری در این بخش است که در این خصوص باید از فناوری های جدید استفاده کرد و شدت وابستگی به آب را نیز کاهش داد؛ البته بخشی از این کار در سه سال گذشته در سطح کشور انجام شده است.
وی ادامه داد: استفاده از سیستم آبیاری نوین، توسعه کشت های گلخانه ای، بهره مندی از سیستم های مکانیزاسیون در کشاورزی، استفاده از بذرهای جدید و نشاکاری به جای بذرکاری از جمله مواردی است که موجب کاهش استفاده از آب و افزایش بهره وری این بخش می شود.
وزیر جهاد کشاورزی افزایش سهم این بخش در اقتصاد کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حال حاضر ۱۱۸ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می شود و این در حالی است که این رقم معادل تولید یک محصول در یکی از کشورهای پیشرفته دنیاست.
حجتی راهبرد کشورهای پیشرفته در بخش کشاورزی را تولید غذای مورد نیاز در داخل آن کشورها عنوان کرد و افزود: آنها حتی در این راستا آسیب زدن به محیط زیست را مجاز می دانند که نشان دهنده عزم جدی این کشورها در تکیه به تولید بومی است و ما نیز این عزم را باید در کشور توسعه دهیم.
وی اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید این امر را کلید زده و در نخستین گام، خودکفایی در تولید گندم را به سرانجام رسانده است.
وی در خصوص مشکل ایجاد شده در هفته های گذشته در صادرات سیب کشور به ویژه آذربایجان غربی با توجه به کاهش تعرفه واردات موز اظهار کرد: برخی فضاسازی ها موجب این تصمیم شد ولی ما تلاش کردیم تا تبعات منفی این تصمیم را به حداقل برسانیم.
وی راه اندازی تعاونی های متشکل از باغداران بزرگ را یکی از راهکارهای تاثیرگذاری تولیدکنندگان به قیمت محصولات عنوان کرد و ادامه داد: این امر می تواند در زمینه صادرات محصولات نیز تاثیرگذار بوده و زمینه درآمد بیشتر کشاورزان را فراهم کند.
وی یکی از مزیت های کشور به ویژه آذربایجان غربی را وجود مراتع بکر دانست و گفت: از این ظرفیت قابل توجه می توان در کشت گیاهان دارویی متعدد بهره برد که طبق بررسی ها درآمد آن نیز افزون بر ۱۰ برابر دامداری در مراتع است.
برجام اجماع جهانی علیه کشور را رفع کرد
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه پیش از روی کارآمدن دولت یازدهم در کنار مشکلات اقتصادی داخل، تحریم های قابل توجه مجامع بین المللی روز به روز تاثیر بیشتری بر کشور می گذاشت، افزود: در آن دوره سخت در کنار قطعنامه های مختلف شورای امنیت، نام کشورمان به جمع کشورهای داخل فصل هفتم منشور این شورا رفت و یک مشکل امنیتی برای دنیا قلمداد شد.
حجتی اضافه کرد: با آغاز فعالیت دولت یازدهم و تدبیر، هوشیاری، متانت، صبر و آگاهی ملت بزرگ ایران توافق برجام حاصل و پیروزی بزرگی نصیب ملت شد.
وی اظهار کرد: در سال های پیش از فعالیت دولت یازدهم میزان صادرات نفت کشورمان در روندی به سمت فروش ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار بشکه در روز می رسید که در صورت تداوم این روند، مشکلات جدی معیشتی در کشور ایجاد می شد ولی با اقدام های این دولت، این روند برعکس شد و تاثیرگذاری کشورمان در معادلات جهانی به ویژه در حوزه اقتصاد به صورت چشمگیری افزایش یافت.
وی وجود رکود و تورم بالای ۴۰ درصد و رشد منفی در ۲ سال متوالی پیش از فعالیت دولت یازدهم را یکی دیگر از مشکلات این دولت عنوان کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید تغییر جهت جدی در تورم ایجاد شد و با یک رقمی شدن آن، ثبات نسبی را در اقتصاد شاهد هستیم.
وی با تاکید بر اینکه اقتصاد درون زا و برون نگر که در سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز به آن تاکید شده، یکی از راهکارهای مهم توسعه کشور است، ادامه داد: این عبارت ها به معنی استفاده از ظرفیت های بیشمار داخلی در کنار تعامل با دنیاست که باید در این خصوص اهتمام جدی داشته باشیم.
وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: ما باید قدر انقلاب را بدانیم زیرا مدیون این انقلاب هستیم و باید در راستای توسعه روزافزون کشورمان تلاش کنیم تا بتوانیم بخشی از این دین را ادا کنیم.
به گزارش ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی از روز گذشته به آذربایجان غربی سفر کرده است و علاوه بر افتتاح طرح بزرگترین مجتمع کشت و صنعت و دامپروری شمالغرب کشور در سلماس، امروز نیز از طرح های بخش کشاورزی در میاندوآب و مهاباد بازدید می کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایانا، تاریخ انتشار: 21 بهمن 1395، کدخبر: 40560، www.iana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
حرف و عمل وزیر یکی نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین