پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۱۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
ژان برنارد هوون در گوشه‌ای از جنوب بریتانی در فرانسه، هنوز با استفاده از گاو آهن زمین را شخم می‌زند و مصمم است شیوه اجدادی دهقانی را حفظ نماید.

شعارسال:ژان برنارد هوون در گوشه‌ای از جنوب بریتانی در فرانسه، هنوز با استفاده از گاو آهن زمین را شخم می‌زند و مصمم است شیوه اجدادی دهقانی را حفظ نماید.

زمانی که ماشین آلات زراعی پس از جنگ جهانی دوم کشاورزی فرانسه را دگرگون ساخت، ژان برنارد هوونِ جوان به این فناوری های تازه پشت کرد.

نیم قرن بعد در گوشه‌ای از جنوب بریتانی در فرانسه، او هنوز با استفاده از گاو آهن زمین را شخم می‌زند و مصمم است شیوه اجدادی دهقانی را حفظ نماید. در مزرعه ای که او ریشش را آنجا سفید کرده و به سن هفتاد سالگی رسیده هشت گاو به صورت دستی دوشیده می‌شوند و آرد به شیوه سنتی تهیه می‌شود و کود با خستگی ناپذیری با دست جمع آوری می‌شود تا زمین‌ها جهت کشت سبزیجات و علوفه دام‌ها، حاصلخیز شوند.

رویکرد هوون به کشاورزی سنتی در میان بزرگترین اقتصاد کشاورزی اتحادیه اروپا نادر است. او از هایپرمارکت‌های فرانسه دوری می‌کند و در عوض محصولاتش را مستقیما به بازدید‌کنندگان از مزرعه‌اش می‌فروشد.

هوون در مزرعه‌ای بدون آب گرم زندگی می کند اما معتقد است که واقعا خوشبخت است. او می گوید: «کشاورزان دیگر زمین و حیوانات بیشتری دارند اما لزوما خوشحال نیستند زیرا با محدودیت‌های بیشتری مواجهند.»






























شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت فردا، تاریخ انتشار28بهمن 96، کدخبر: 784266، www.fardanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
عکس هارو که دیدم به این زندگی ساده و زیبای اون ها غبطه خوردم ، در اروپای مدرن و حتی در جهان به شدت چنین زندگی هایی نادر است ، این زندگی روش مناسبی برای دوری از هیاهوی زندگی مدرنیته انسانی است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین