پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
استاندار سمنان با بیان اینکه برای اجرای طرح آبیاری نوین در سمنان هیچ محدودیتی برای کشاورزان وجود ندارد، گفت: دولت اجرای آبیاری نوین، تحت‌فشار، قطره‌ای و بارانی را در 20 هزار هکتار از اراضی این استان مصوب کرد.
شعارسال: محمدرضا خباز اظهار کرد: در ایام دهه مبارک فجر هر روز به یکی از شهرستان‌های استان سمنان سفر کردیم و که در جریان این سفرها هم پروژه‌ها افتتاح و هم دیدار با مردم و عرض خداقوت و تشکر از مدیران انجام می‌شد.

وی افزود: در جریان سفر به شهرستان دامغان، پروژه‌هایی به‌صورت نمادین افتتاح شد که مجموع پروژه‌ها 81 پروژه با اعتبار بیش از 62 میلیارد تومان بوده است.

استاندار سمنان ادامه داد: این پروژه‌ها در انواع و اقسام مختلف بود؛ ازجمله گازرسانی به هشت روستا که اقدام بسیار مهمی محسوب می‌شود تا مردم از نعمت گاز برخوردار شوند.

خباز تصریح کرد: علاوه بر آن مدرسه دوکلاسه‌ای که بنیاد برکت ساخته بود، در روستای حسن‌آباد شهرستان دامغان افتتاح شد.

وی اضافه کرد: همچنین جایگاه اختصاصی که یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی با عنوان جایگاه ثامن‌الحجج در 10 کیلومتری دامغان احداث کرده بود، به بهره‌برداری رسید.

استاندار سمنان گفت: دهه مبارک فجر فرصتی است تا مردم شیرینی خدمات دولت و بخش خصوصی را احساس ‌کنند.

خباز بیان کرد: یکی از نیازهای اولیه مسافران تأمین سوخت است که با افتتاح جایگاه اختصاصی حضرت ثامن‌الحجج علی ابن موسی‌الرضا (ع) مسافرانی که در این فاصله طولانی از نعمت گاز، بنزین و گازوئیل محروم بودند، مشکلشان برطرف می‌شود.

وی افزود: یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی این سرمایه‌گذاری را انجام داد که امیدواریم خداوند متعال خیرات و برکات را بر جامعه اسلامی و کسانی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، نازل کند تا بقیه سرمایه‌گذاران نیز تأسی کنند و به این وسیله زمینه سرمایه‌گذاری در کشور رشد یابد.

استاندار سمنان ادامه داد: در شهرستان دامغان و منطقه شرق استان سمنان کشاورزی رونق خوبی دارد، به‌ویژه پسته دامغان که زبانزد خاص و عام است و جنبه بین‌المللی دارد و در هر جا نام پسته برده می‌شود، اسم دامغان به ذهن انسان سرایت می‌کند.

خباز گفت: دولت اجرای آبیاری نوین، تحت‌فشار، قطره‌ای و بارانی را در 20 هزار هکتار از اراضی سمنان مصوب کرد و امسال قرار است تا آخر سال حدود 8 هزار هکتار از این میزان آماده شود و بقیه آن‌هم برای سال آینده باقی می‌ماند.

وی افزود: برای اجرای این طرح هیچ محدودیتی وجود ندارد و کشاورزان می‌توانند از این طریق از آب استفاده بهینه کنند و بهره‌وری بیشتری داشته باشند.

استاندار سمنان بیان کرد: بهترین راه برای توسعه کشاورزی این است که کشاورزان از روش آبیاری نوین استفاده کنند؛ زیرا امروز دیگر آبیاری قرقاوی جواب نمی‌دهد.

خباز گفت: جهاد کشاورزی این آمادگی را دارد که بدون سقف و محدودیت برای کشاورزان استان سمنان که پروژه‌های آبیاری نوین خود را ارائه می‌دهند، 85 درصد اعتبار اجرای طرح را در اختیارشان بگذارد و تنها 15 درصد آورده خودشان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این خدمت برای شهرستان دامغان و مناطق شرق استان سمنان از جمله شاهرود که کشاورزی وسیع در آن انجام می‌شود، کار بسیار مفید و مؤثری باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1395، کدخبر: 13951124000634، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین