پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۴۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از دستورالعمل صدور پروانه ویژه صید ماهی با قلاب در رودخانه‌های گیلان، مازندران و گلستان از خرداد ماه جاری به‌مدت دو ماه خبر داد.

شعارسال: قربانعلی محمدپور با اشاره به دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست برای صید ماهی با قلاب اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست طی دستورالعملی، شرایط و نحوه صدور پروانه ویژه صید ماهی با قلاب در رودخانه‌های استان‌های گیلان، مازندران و گلستان را در سال 96 اعلام کرد و متقاضیان با توجه به قوانین و مقررات صید و رعایت موارد مورد نظر می‌توانند اقدام به دریافت پروانه کنند.

وی بهره‌برداری پایدار و خردمندانه از آبزیان و کمک به جوامع محلی را که معیشت آنان وابسته به بهره‌برداری سنتی از ماهی است دلیل صدور پروانه صید با قلاب عنوان کرد و افزود: بهره‌گیری از مشارکت صیادان قانونمند در حفاظت از تنوع زیستی همراه با بهره‌برداری اصولی از آنها از جمله اهداف صدور پروانه صید ماهی با قلاب است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه صدور پروانه از خرداد ماه جاری به‌مدت دو ماه انجام می‌شود، گفت: طبق دستورالعمل سازمان محیط زیست، متقاضیان می‌توانند در پایان اعتبار مجدداً پروانه خریداری کنند.

وی نرخ پروانه صید با قلاب را 200 هزار ریال ذکر کرد و یادآور شد: پروانه صید در مقابل ارائه فیش بانکی به نام صیاد صادر می‌شود و تعداد مجاز صید، روزانه 10 قطعه به‌ازای هر پروانه تعیین شده است.

محمدپور با اشاره به اینکه به‌ازای هر واحد ابزار مجاز صید مانند چوب و چرخ، چوب ماهیگیری و... یک پروانه قابل صدور است، تصریح کرد: هر ماهیگیر در طول هر دوره یک‌ماهه حداکثر مجاز به اخذ دو پروانه در هر استان بوده و پروانه صادره صرفاً در حوزه استحفاظی استان صادر کننده پروانه دارای اعتبار است.

وی با تأکید بر اینکه صید آزاد ماهیان شامل ماهی آزاد دریای خزر و قزل‌آلای خال‌قرمز و ماهیان خاویاری ممنوع است، خاطرنشان کرد: صید ماهی از مصب رودخانه‌ها تا 500متری آن به‌طرف رودخانه و همچنین در سایر نقاطی که توسط سازمان آب منطقه‌ای رسماً ممنوع اعلام شده است، مجاز نیست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 17خرداد1396، کدخبر: 1429463: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
0
0
مگه ممنوع نبود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین