پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۴۳۶
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۴
مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به صید هزار و ۹۰۸ تُن ماهی کیلکا از ابتدای سال جاری تاکنون توسط صیادان از دریای خزر از افزایش هفت درصدی صید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

شعار سال: اسحاق شعبانی صبح پنجشنبه در حاشیه مراسم گلباران گلزار شهدای رشت در جمع خبرنگاران با اشاره به صید ماهی کیلکا از دریای خزر توسط صیادان، اظهار کرد: از اول فروردین تاکنون صیادان گیلانی هزار و ۹۰۸ تُن ماهی کیلکا از دریای خزر صید کرده اند.

وی ارزش ریالی کیلکاهای صید شده را ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته شاهد افزایش هفت درصدی هستیم.

مدیرکل شیلات گیلان علت افزایش صید کیلکا را شرایط مناسب آب وهوایی است دانست و گفت: پیش بینی می شود صیادان گیلانی تا پایان سال جاری موفق به صید شش هزار تُن کیلکا بشوند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۲۸۰ صیاد گیلانی با ۳۰ فروند شناور شب هنگام اقدام به صید کیلکا از دریای خزر می کنند، خاطرنشان کرد: آنچوی، چشم درشت و معمولی سه گونه ماهی کیلکا دریای خزر است.

به گفته شعبانی یکی از اقدامات مهم افزایش صید کیلکا از سوی اداره کل شیلات گیلان کاهش شناورهای صید این ماهی است که این اقدام سبب جلوگیری از صید بی رویه کیلکا و کاهش ذخایر این گونه از ماهیان دریای خزر در چند سال گذشته شده است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 1 شهریور 97، کد مطلب: 4382375، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین