پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۵۸۶
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
به‌علت آلودگی رودخانه‌ها و دریاها، ماهیان خاویاری نمی‌توانند تخم‌ریزی کنند، از این‌رو صید و تولید خاویار از دریای خزر به صفر رسیده است.

شعار سال: «عزت‌الله یوسفیان ملا»، عضو مجمع نمایندگان مازندران مجلس گفت: کشورهای آسیای میانه و کشورهایی که همسایه دریای خزر هستند فاضلاب خود را در این دریا تخلیه می‌کنند و از سوی دیگر مسافران شهرهای شمالی زباله‌ها بویژه وسایل پلاستیکی خود را به دریای خرز می‌اندازند در نتیجه آلودگی این دریا روز به روز افزایش می‌یابد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: در گذشته میزان صید خاویار، ماهیان خاویاری و آبزیان دریایی بسیار بالا بود؛ اما امروزه صید و تولید خاویار و آبزیان از دریای خزر به صفر رسیده و شرایط بسیار بد است و این موضوع از نظر اقتصادی آسیب‌های زیادی برای کشور دارد.

وی بیان کرد: بخش عمده‌ای از دریای خزر در حال تبدیل شدن به باتلاق است که این معضل و مسأله اثرات بدی به‌دنبال دارد؛ در صورت تداوم این وضعیت و افزایش آلودگی رودخانه‌ها و به‌دنبال آن آلودگی دریاها بعید است در سال‌های آینده دریایی برجا بماند. خاویار کالایی صادراتی است و در حال حاضر صید خاویار به حالت تعطیل درآمده و خاویارهای موجود نیز پرورشی هستند؛ متأسفانه مسئولان نیز برنامه‌ای برای رفع مشکلات موجود ندارند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه ایران، تاریخ انتشار 2 تیر 97، کد مطلب: 471284، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین