پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۱۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
بنیاد مستضعفان مرکز پرورش ماهیان خاویاری در بندر کیاسر ایجاد می کند . «محمد سعیدی کیا» افزود: در بنیاد به این جمع‌بندی رسیدیم که با کار آفرینی و حمایت از طرح های اشتغالزا، به بهبود وضعیت اقتصادی مردم مناطق محروم و به ویژه مناطق روستایی کشور کمک کنیم.
شعارسال: وی با بیان اینکه منابع بنیاد مستضعفان برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی مردم و محرومیت زدایی مناطق مختلف کشور استفاده می شود، گفت: تفاهمنامه سه جانبه پرداخت تسهیلات بین بنیاد علوی، استانداری ها و بانک سینا منعقد شده و تسهیلات با سود ۱۸ درصد از طریق بانک سینا به طرح‌های اشتغالزایی پرداخت می‌شود.

وی گفت: ۱۰ درصد از این سود شامل پنج درصد از طریق استانداری‌ها و پنج درصد دیگر از طریق بنیاد علوی یارانه پرداخت می‌شود که در نتیجه سود تسهیلات برای طرح‌های اشتغالزایی با سود هشت درصد خواهد بود.

سعیدی‌کیا با بیان اینکه طرح‌های اشتغالزایی توسط استانداری‌ها بررسی شده و به بانک سینا ارائه می‌شود، یادآورشد: سقف تسهیلات پرداختی برای طرح‌های اشتغالزایی ۲۰ میلیارد ریال است تا بتوانیم به افراد بیشتری تسهیلات پرداخت کنیم.

رییس بنیاد مستضعفان یادآورشد: مبلغ پنج درصد یارانه سود تسهیلات اشتغالزایی استانداری‌ها در مناطق روستایی توسط معاونت توسعه مناطق محروم و روستایی ریاست جمهوری پرداخت می‌شود.

** احیای پرورش ماهیان خاویاری در سه استان شمالی

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه اکنون بنیاد با شیلات همکاری مشترکی برای تثبیت و احیای پرورش ماهیان خاویاری در سه استان شمالی کشور دارد، یادآورشد: علاوه بر آن، طرح پرورش ماهیان خاویاری در قفس را در استان‌های شمالی پیگیری می‌کنیم.

سعیدی ‌کیا، آورده افراد برای راه‌اندازی طرح‌های پرورش ماهیان خاویاری در قفس را ۹ درصد کل طرح توجیهی عنوان کرد و افزود: به همین منظور تسهیلات کم بهره برای کارآفرینان در این بخش پرداخت می‌شود.

وی به اهمیت و ضرورت پشتیبانی فنی و کارشناسی از کارآفرینان کشور برای اجرای موفق طرح احیای تولید خاویار و ماهیان خاویاری ایران در سه استان کشور اشاره کرد و گفت: مرکز تولید بچه ماهیان خاویاری، مرکز خرید خاویار تولیدشده از سوی کار آفرینان و تولیدکنندگان و فرآوری آن برای احیای سهم کشور در بازارهای بین المللی در منطقه انبارسر بندرکیاشهر ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، با توجه به کاهش ذخایر طبیعی ماهیان خاویاری در جهان و دریای خزر، یکی از راهکارهای اساسی برای افزایش تولید گوشت و خاویار، آبزی پروری است و پرورش خاویار یک فرصت سرمایه گذاری جذاب با توجیه اقتصادی مناسب برای کارآفرینان است.

به گفته صالحی رئیس سازمان شیلات ایران در پنج ماهه نخست امسال، ۴۰۰ کیلوگرم خاویار به کشورهای هدف صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد افزایش نشان می دهد.

حسن صالحی اوایل شهریورماه امسال اعلام کرد که ۸۰ مزرعه پرورشی ماهی خاویاری در کشور وجود دارد؛ ضمن آنکه از دو تن خاویار پرورشی تولیدی در کشور، بیش از یک تن آن صادر شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری دهقان نیوز، تاریخ انتشار: جمعه 14 آبان 1395، کدخبر: - ، www.dehghannews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین