پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۴۹۱
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: خاویار عمده‌ترین کالا‌های صادراتی تعاونی‌های گیلان است که به کشور‌های هلند، دانمارک، آلمان، ترکیه، عراق و روسیه صادر شد

شعارسال:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: خاویار عمده‌ترین کالا‌های صادراتی تعاونی‌های گیلان است که به کشور‌های هلند، دانمارک، آلمان، ترکیه، عراق و روسیه صادر شد.

عباس علیزاده در جلسه تعاون استان گفت: تا پیش از انقلاب ۱۱۸ شرکت تعاونی وابسته به دستگاه‌های اجرایی در گیلان فعال بود که پس از انقلاب به ۲ هزار و ۶۰۰ شرکت تعاونی افزایش یافت.

وی افزود: فعالیت این شرکت‌ها موجب اشتغالزایی ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر بطور مستقیم شده است.

علیزاده با اشاره به عضویت ۲ میلیون و ۱۰۰ نفر در این تعاونی‌های گیلان گفت: شرکت‌های تعاونی گیلان با سرمایه ۶۴۶ میلیارد تومان در بخش‌های کشاورزی، خدمات، صنعت و مصرف فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تصریح کرد: تعاونی‌ها گیلان در ۹ ماه امسال با صادرات کالا‌های غیر نفتی بیش از ۲۷ میلیون دلار ارزآوری کردند.

علیزاده گفت: محصولات کشاورزی به ویژه چای، مصنوعات پلاستیکی، خاویار عمده‌ترین کالا‌های صادراتی تعاونی‌های گیلان بود که به کشور‌های هلند، دانمارک، آلمان، ترکیه، عراق و روسیه صادر شد.

وی افزود: تا پایان سال ۹۷ صادرات بیش از ۳۰ میلیون دلار کالا از شرکت‌های تعاونی گیلان هدف گذاری شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به دیگر دستاورد‌های انقلاب در حوزه تعاونی‌ها گفت: اکنون ۷۰ درصد حمل و نقل درون و برون شهری استان، ۴۰ درصد تولید گوشت سفید و ۱۰۰ درصد صید آبزیان از دریا را شرکت‌های تعاونی انجام می‌دهند.

علیزاده خاطرنشان کرد: احیای شرکت‌های تعاونی در قالب روستا تعاون با هدف ایجاد اشتغال پایدار با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در دستور کار قرار دارد.

وی از برنامه راه اندازی اتاق تعاون و کارآفرینی و واحد درسی آن در دانشگاه‌های استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت شعاع مشرق، تاریخ انتشار19دی 97، کدخبر: 108006، shoaemashregh.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین