پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۳۹۰
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
700 تن ماهی در قفس برای نخستین بار در هرمزگان برداشت شد.

شعار سالمعاون آبزی‌پروری شیلات هرمزگان در این خصوص در یک نشست خبری گفت: پرورش ماهی در قفس یک دوره‌ای است که این دوره از فروردین پارسال آغازشده است و تا مرداد امسال ادامه دارد.

علی کریمی پیش‌بینی کرد تا پایان دوره 4 هزار تن ماهی از 52 قفس برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه این ماهیان از نوع سوف دریایی و شانک است، تصریح کرد: ماهیان برداشت‌شده علاوه بر تأمین مصرف داخلی به کشورهای روسیه و امارات عربی متحده نیز صادر می‌شود.

معاون آبزی‌پروری شیلات هرمزگان ادامه داد: شیلات هرمزگان 30 مجوز مرکز پرورش ماهی در قفس با ظرفیت 85 هزار تن صادر کرده است که تاکنون 4 واحد آن به ظرفیت10 هزار تن به بهره‌برداری رسیده است.

کریمی با بیان اینکه این مراکز در شهرستان‌های بندرلنگه و قشم است، اضافه کرد: با بهره‌برداری از مراکز پرورش ماهی در قفس برای 100 نفر شغل ایجادشده است.

معاون آبزی‌پروری شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس محور تحقق اقتصاد مقاومتی به‌ویژه در نوار ساحلی است، افزود: استان هرمزگان مقام نخست پرورش ماهی در قفس در جنوب کشور را دارد.

کریمی ‌از مزایای پرورش ماهی در قفس را طعم و مزه طبیعی، هزینه کم و قابل زمان‌بندی برای توزیع در بازار عنوان کرد.

وی در پایان با بیان اینکه قیمت هر کیلو ماهی در قفس در محل واحدهای تولیدی 15 تا 16 هزار تومان است، خاطرنشان کرد: شیلات استان به سرمایه گذاراندر پرورش ماهی در قفس از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات پرداخت می‌کند.

هرمزگان حدود 30 هزار صیاد و 22 بندر صیادی دارد که 12 بندر آن به تعاونی‌های صیادی و بخش خصوصی واگذار شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 8 خرداد 96، کدمطلب:96030804790، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین