پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
رئیس سازمان شیلات گفت: تولید آبزیان از طریق پرورش ماهی در قفس که تا سال آینده به 10 هزار می‌‎رسد تا برنامه ششم توسعه به 200 هزار تن افزایش می‌یابد.

شعار سال : حسن صالحی صبح امروز در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی و امور شیلاتی و دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه این استان در صنعت پرورش آبزیان پیشرو است اظهار داشت: با وجود مشکلات فراوان در بخش اقتصادی به سبب خسارت‌هایی که سال‌های قبل به بخش اقتصاد وارد شده ولی صنعت آبزی‌پروری فعالیت روند رو به رشد خود داشته است.

وی رشد اقتصادی کشور را 5.7 درصد دانست و گفت: این رشد که قبل منفی بود اکنون با برنامه‌ریزی و برنامه‌های اجرا شده به مثبت 5.7 رسیده است.

رئیس سازمان شیلات با بیان اینکه تولید گندم در کشور افزایش یافته است گفت: سال زارعی گذشته 500 هزار هکتار از اراضی به کشت گندم اختصاص یافت و 8 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد و در حالی است که اکنون ذخیره گندم در کشور مطلوب است.

صالحی با اشاره به اجرای طرح اعزام شناورها به اقیانوس‌ها افزود: 800 شناور در فراتر از 200 مایلی دریای عمان برای صید ماهی اعزام شده‌اند که ایران در بین 35 کشور در صید ماهی مقام دوم دارد و این در حالی است که در غرب اقیانوس هند در صید اقیانوسی ایران مقام نخست دارد.

وی با اشاره به طرح تدوین شده برای اعزام شناورهای ایران به شرق آفریقا افزود: با توجه به شرائط خلیج فارس 200 شناور صیادی در آبهای شرق آفریقا مستقر می‌شوند که برای این مهم یک پایگاه برای حمایت از شناورهای صیادی ایران در آبهای شرق آفریقا ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان شیلات با اشاره به ظرفیت بالای صید در آب‌های بین‌المللی بیان کرد: یک شناور صیادی در این آبها در مدت 40 روز 400 تن ماهی صید می‌کند که تنها یک‌سوم آن هزینه جاری است.

صالحی با اشاره به پرورش ماهی در قفس در کشور خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح سال 1393 حدود 3 هزار تن ماهی از طریق پرورش در قفس تولید شد که بیشتر در دریای خزر و منابع آبی سدها بود.

وی با بیان اینکه تولید ماهی در پرورش ماهی در قفس تا خرداد ماه سال آینده به 10 هزار تن می‌رسد تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در برنامه ششم توسعه تولید ماهی از طریق پرورش در قفس به 200 هزار تن می‌رسد که استان بوشهر در این حوزه دارای سهم ویژه‌ای است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت تسنیم، تاریخ نشرخبر : 26 آبان ۱۳۹۴ کد مطلب : 919019 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
با جدا شدن شرکت های نصر استانی از نصر مادر، بعید می دانم که محقق شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین