پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۳۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
عبدالرسول دریایی معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت: احداث مرکز تولید لارو میگو و اصلاح نژاد برای کشور مهم و ضروری است و عملیات احداث این مرکز بعد از اخذ مجوزهای قانونی آغاز شد.

شعار سال:معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت: احداث مرکز تولید لارو میگو و اصلاح نژاد برای کشور مهم و ضروری است و عملیات احداث این مرکز بعد از اخذ مجوزهای قانونی آغاز شد.

عبدالرسول دریایی، با اشاره به شایعات مطروحه در فضای مجازی در رابطه با واگذاری اراضی منطقه مقام به طرح پرورش میگو اظهار داشت: زمینی به مساحت ۳ هکتار در منطقه دو برکه بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه واقع شده است که صرفاً جهت احداث مرکز تولید مولد و لارو میگوی عاری از بیماری بوده و در فضای کنترل شده به صورت قانونی و با اخذ مجوزهای لازم از دستگاه‌های زیربط با رعایت حریم دریا، ساحل و با هماهنگی سازمان شیلات ایران از طریق امور اراضی واگذار شده است.

با توجه به مشکلات واردات مولد، احداث مرکز تولید لارو میگو و اصلاح‌نژاد در استان ضروری بود

وی با ذکر این نکته که این مرکز اولین مرکز تولید لارو میگو و اصلاح نژاد و عاری از بیماری مولدین میگو در کشور است، عنوان کرد: که با توجه به تحریم‌های ظالمانه و وجود مشکل در واردات مولد از خارج و همچنین مشکلات بیماری، احداث آن یک ضرورت برای استان و پشتوانه صنعت پرورش میگوی کشور و استان است.

جانمایی بر اساس بررسی‌های علمی و فنی بوده است

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان با بیان اینکه جانمایی صورت گرفته برای احداث این مرکز را بر اساس بررسی‌های علمی و فنی خواند و تصریح کرد: مجوزهای لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ذی ربط همچون محیط زیست، دامپزشکی، منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی صادر شده است.

دریایی تشریح کرد: این پروژه همچنین مصوبات کارگروه زیربنایی استان، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و امور اراضی را اخذ کرده است و طراحی و فن آوری آن بر اساس دانش بومی و تخصص متخصصین داخلی در حال اجرا است.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان با بیان اینکه تولید لارو میگو با کیفیت و عاری از بیماری از محورهای اصلی و پشتوانه پرورش میگو است و واردات مولد نیز با چالش‌های زیادی مواجه بوده و هزینه‌های بالایی دارد تصریح کرد: بدون شک باید از این مرکز که پایلوت کشوری بوده و لازمه توسعه پایدار و تداوم رونق تولید است حمایت شود.

سالانه ۱۰۰ میلیون تن بچه‌میگو عاری از بیماری تولید می‌شود

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت: این مرکز سالیانه ۴۰ هزار قطعه مولد و ۱۰۰ میلیون بچه میگوی عاری از بیماری تولید می‌کند.

وی بابیان اینکه مراکز این چنینی باید از آلودگی‌ها بدور باشد اظهار کرد: در این مرکز تمام شرایط زیست محیطی و امنیت زیستی تولید بدلیل حساسیت و نوع فعالیت (تولید میگوی مولد و لارو عاری از بیماری) رعایت می‌شود.

پشتیبانی از ۱۷ مرکز تکثیر میگوی استان

دریایی ادامه داد: این مرکز باعث ایجاد اشتغال برای ۴۰ نفر بطور مستقیم شده است و می‌تواند بعنوان بخشی از پشتیبان تأمین مولد عاری از بیماری ۱۷ مرکز تکثیر میگوی استان با ظرفیت تولید ۵.۲ میلیارد بچه میگو و هشت‌هزار هکتار پرورش میگو در حال ساخت فعالیت کند و تولید ۴۰ هزار تن میگو به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار و اشتغال ۵۰۰۰ نفر بطور مستقیم و ده هزار نفر بطور غیر مستقیم باشدرا نتیجه دهد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:17دی1398،کد خبر:83624769،www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
0
بدون شک باید از این مرکز که پایلوت کشوری بوده و لازمه توسعه پایدار و تداوم رونق تولید است حمایت شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین