پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۸۴۷
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
معاون آبزی‌پروری شیلات هرمزگان از برداشت هزار تن ماهی از 53 قفس پرورش دریایی در هرمزگان خبر داد.

شعار سال: در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون هزار تن ماهی از 53 قفس پرورش دریایی در هرمزگان برداشت شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان دوره حدود چهار هزار تن ماهی برداشت شود.

علی کریمی با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس، دوره‌ای یک‌ساله دارد، که این دوره از فروردین سال گذشته آغاز شده و تا یک سال ادامه دارد، افزود: بیش از هفت میلیون و 200 هزار قطعه بچه ماهی در 53 قفس پرورش، ذخیره‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه این ماهیان از نوع سوف دریایی و شانک است، اضافه کرد: ماهیان بعد از رسیدن به وزن نیم کیلو تا 700 گرم برداشت می‌شوند.

معاون آبزی‌پروری شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه 70 درصد از ماهیان برداشت شده در داخل کشور مصرف و سی درصد آن به کشورهای روسیه و امارات متحده عربی صادر می‌شود، اضافه کرد: قیمت هر کیلو ماهی در قفس در محل واحدهای تولیدی 15 تا 16 هزار تومان است.

کریمی با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس محور تحقق اقتصاد مقاومتی به‌ویژه در نوار ساحلی است و هرمزگان مقام نخست پرورش ماهی در قفس را در جنوب کشور دارد، تصریح کرد: طعم و مزه طبیعی، هزینه کم و قابلیت زمان‌بندی برای توزیع در بازار از مزایای پرورش ماهی در قفس است.

وی با اشاره به اینکه شیلات هرمزگان از اواخر سال 94 تاکنون، 30 مجوز مرکز پرورش ماهی در قفس با ظرفیت 85 هزار تن صادر کرده و تاکنون چهار واحد آن به ظرفیت 10 هزار تن در بندرلنگه و قشم به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از مراکز پرورش ماهی در قفس برای 200 نفر شغل ایجاد شده است.

هرمزگان حدود 30 هزار صیاد و 22 بندر صیادی دارد که 12 بندر آن به تعاونی‌های صیادی و بخش خصوصی واگذار شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، تاریخ انتشار 10 تیر 96، کد مطلب: 964-3214-5:www.khalijefars.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین