پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۷۵۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
کارشناس مسئول مدیریت شیلات و آبزیان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید و برداشت 700 تن ماهی پرورش در قفس طی سال جاری برای نخستین بار در استان خبر داد و گفت: این میزان ماهی سردابی در هفته جاری وارد بازار مصرف می شود.

شعارسال: رضا احمدی  اظهار کرد: در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید و استفاده بهینه از منابع آبی استان، از نیمه دوم سال گذشته برنامه ریزی منسجم طرح پرورش ماهی در قفس، پشت سدهای بزرگ منطقه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: به منظور افزایش میزان تولید ماهیان سردآبی از فصل پاییز و زمستان گذشته با مشارکت بخش خصوصی به متقاضیان طرح های پرورش ماهی در قفس در قالب مزایده به چهار شرکت در دریاچه سد کارون 4 واگذار شد.

کارشناس مسئول مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری میزان تولید ماهی قزل آلا در قفس طی سال جاری استان را 700 تن اعلام کرد و اضافه کرد: با اجرای این طرح برای حدود 70 نفر بصورت مستقیم و 150 نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی انجام گرفت.

وی نوبت دوم واگذاری طرح پرورش ماهی سردابی را نیمه دوم سال جاری اعلام کرد و گفت: این طرح در فصول سرد سال جوابگو و امکان پذیر است.

در روش پرورش ماهی در قفس، ماهی درون یک قفس یا سبد قرار می گیرد و آب به صورت آزاد بین منبع آبی و قفس در جریان است.

هم اینک 429 مزرعه پرورش ماهی مجاز و 10 مزرعه تکثیر ماهی سردآبی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های کارون، زاینده رود و بخشی از دز است که سالانه با تولید 21 هزار تن ماهی سردآبی، این استان مقام نخست تولید ماهی قزل آلای کشور را دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 3خرداد1396، کدخبر: 82542816: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین