پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
طبق برنامه ششم توسعه تولید ۲۰۰ هزار تن ماهی در قفس به ۸۰ هزار میلیارد ریال (هشت هزار میلیارد تومان) تسهیلات نیاز دارد.

شعارسال: رییس سازمان شیلات ایران اعلام کرد: طبق برنامه ششم توسعه تولید ۲۰۰ هزار تن ماهی در قفس به ۸۰ هزار میلیارد ریال (هشت هزار میلیارد تومان) تسهیلات و بین ۲۰ تا ۴۰ هزارمیلیارد ریال (دو تا چهار هزار میلیارد تومان) آورده بخش خصوصی نیاز دارد.

پرورش ماهی در قفس نیازمند ۸ هزار میلیاردتومان اعتباردر برنامه ششم توسعه، حسن صالحی افزود: سهم بخش دولتی برای توسعه سامانه های پشتیبانی و اسکله ها و سایر زیر ساخت ها را نزدیک به یک میلیارد ریال (یکصد میلیارد تومان) در یک دوره پنج ساله برآورد شده است.

وی استقبال بخش خصوصی از پروژه های پرورش ماهی در قفس را فراتر از حد انتظار دانست و تصریح کرد: در سال ۹۵ برای تولید حدود ۴۸ هزار تن ماهی در قفس پروانه تاسیس صادر شده است.

صالحی افزود: در استان های مازندران ۲۰ فقره پروانه تاسیس برای تولید هفت هزار تن، گیلان ۱۰ فقره برای ۱۲ هزار تن، هرمزگان هفت فقره برای ۲۰ هزار تن، بوشهر سه فقره برای ۸۵۰۰ تن و سیستان و بلوچستان دو فقره ۵۰۰ تنی صادر شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی پرورش ماهی در قفس را یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی ها به منظور ایجاد و توسعه زیر ساخت ها در دو سفر استانی دولت در سال گذشته به گیلان و مازندران ۴۵ میلیارد تومان به این دو استان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: این اعتبارات صرف سامانه های پشتیبانی پرورش ماهی در قفس همچون اسکله های پشتیبانی، بهسازی اسکله ها و تامین بچه ماهی می شود.

صالحی ظرفیت تولید بچه ماهی دریایی در جنوب کشور برای پرورش ماهی در قفس را ۱۰ میلیون قطعه برشمرد و افزود: ظرفیت تولید بچه ماهی دریایی در بوشهر بین پنج تا ۶ میلیون قطعه ،قشم دو میلیون قطعه و چابهار دو تا سه میلیون قطعه است.

به گفته رئیس سازمان شیلات ایران، در جنوب کشور بیش از ۷۰ درصد نیاز بچه ماهی دریایی برای روش پرورش در قفس درسال ۶۹ تامین خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در شمال کشور هم با توجه به فعالیت ۱۱ مرکز تکثیر و بازسازی ذخایرشیلات در تامین بچه ماهی دریایی مشکلی نداریم ضمن آن که در مورد آزاد ماهیان، بخش خصوصی هم به این ظرفیت اضافه شده است.

وی درباره گونه های مورد نظر برای پرورش ماهی در قفس گفت: در آب های شمال کشور آزاد ماهیان و کپور ماهیان دریایی و در آب های جنوب گونه های شانک، هامور، میش ماهی، سوف و صبیتی در اولویت قرار دارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی دهقان نیوز، تاریخ انتشار: 20فروردین1396، کدخبر: - : WWW.dehghannews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین