پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: باتوجه به ظرفیت موجود مقرر است فعالیت های دانش بنیان حوزه شیلات و آبزیان زینتی در استان گسترش یابد و سه شرکت دراین زمینه فعال شده اند.

شعارسال: حسن اکبری اظهار داشت: به منظور افزایش فعالیت های دانش بنیان در حوزه شیلات و آبزیان زینتی در استان مرکزی، طی سال جاری فعالیت سه شرکت دانش بنیان در حوزه تحقیقات ماهی زینتی و پرورش ریزجلبک ها و صنایع وابسته با هدف پژوهش و دستیابی به دانشی که منجر به تولید بیشتر و باکیفیت تر گردد، آغاز شده است.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: جهاد کشاورزی استان مرکزی پس از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر لزوم پیشتازی اقتصاد دانش بنیان به منظور ارتقای جایگاه جهانی کشور، افزایش سهم صادرات محصولات و دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش بنیان در منطقه ، نگاه ویژه ای به این راهبرد داشته و برنامه های توسعه ای استان را در بخش های آبزی پروری و صنایع وابسته و تبدیلی در قالب مولفه های مدنظر اقتصاد مقاومتی تدوین کرده است.

اکبری بیان داشت: از آنجا که در دنیای امروز، دانش به عنوان یکی از نیروهای بسیار موثر در تحولات اقتصادی و اجتماعی به شمار می آید و کالایی است که می توان آنرا بدون کاهش و استهلاک با دیگران به اشتراک گذاشت، بنابراین بایستی این دانش در امر تولید به کار گرفته شود و یکی از عرصه هایی که در این عرصه جای کار بسیار دارد حوزه کشاورزی و شیلات است.

وی با بیان اینکه در اقتصاد دانش بنیان، دانش به کالا تبدیل می شود و در نهایت به فروش می رسد، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بهره گیری از نظرات صاحب نظران عرصه شیلات در کشور و با توجه به ارزیابی موقعیت استان و توان آبزی پروران و... پیگیری استقرار و افزایش شرکت های دانش بنیان را در این زمینه در دستور کار دارد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: در رابطه با موضوع ذکرشده، بخشی دولتی با کمک بخش خصوصی می تواند در این زمینه نقش تاثیرگذار ایفا کند تا علاوه بر انجام تکالیف و وظایف قانونی خود در حوزه توسعه آبزی پروری و ارزآوری، گام مهم و مفیدی در بخش های دیگر مرتبط با حوزه شیلات از جمله راه اندازی صنایع وابسته و تبدیلی بردارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 15شهریور1396، کدخبر: 4079244: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین