پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۶۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
رییس گروه پرورش ماهی درقفس شیلات هرمزگان گفت:نخستین محموله قفس دریایی و تجهیزات نرسری در راستای جهش تولید وتوسعه پروش ماهیان دریایی با ۶ دستگاه کاتتینر وارد قشم شد.این کانتینرها شامل قفس، تور و سایر تجهیزات برای نرسری ۶ میلیون قطعه بچه ماهی و به وزن رسانی برای انتقال به قفس های پرورش ماهی است.

شعار سال:ایرج قائینی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: این کانتینرها شامل قفس، تور و سایر تجهیزات برای نرسری ۶ میلیون قطعه بچه ماهی و به وزن رسانی برای انتقال به قفس های پرورش ماهی است.
وی بیان داشت: یکی از شرکت‌هایی دارای مجوز طرح پرورش ماهی در قفس باتوجه به ظرفیت‌های تعیین شده در خلیج فارس و دریای عمان و همچنین مجوزهای صادرشده در استان، جهت تولید ۲ هزار تن ماهی درقفس در قشم در سالجاری اقدام به خرید قفس وتجهیزات متعلقه نموده است.
رییس گروه پرورش ماهی درقفس شیلات هرمزگان اظهارداشت: با واردات قفس های پرورش ماهیان دریایی  در محموله‌های بعدی انتظار می‌رود در سال جهش تولید افق روشنی برای افزایش تولیدات ماهی درقفس و به دنبال آن اشتغالزایی و رونق اقتصادی  در قشم  و استان رقم بخورد.
قائینی با اشاره به اینکه پرورش ماهی در دریا یکی از طرح‌های مهم و اقتصاد مقاومتی کشور است، خاطرنشان کرد: قشم به دلیل دارا بودن‌ شرایط ویژه و برخورداری از امکانات مناسب، منطقه آزاد و دسترسی آسان تر به بازارهای صادراتی از نقاط مناسب برای سرمایه گذاری و تولید ماهی در دریا است.
وی در پایان یادآورشد: تاکنون مجوز بیش از ۱۰۰ هزار تن پرورش ماهی درقفس در هرمزگان صادرشده که حدود ۳۵ درصد از این میزان مجوز به شهرستان قشم اختصاص دارد.
استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.
ظرفیت تولید ۱۱۳هزار تن انواع ماهیان دریایی در قفس، ۵۰ هزار هکتار زمین‌های مناسب برای تولید میگوی پرورشی با امکان تولید۲۰۰ هزارتن در سال، وجود زمین‌های جدید پرورش ماهیان خاویاری در آب‌های داخلی استان، پرورش ماهیان گرمابی و تیلاپیا، امکان تولید و پرورش خیار دریایی، گیاهان دریایی و صدف‌های مرواریدساز، آرتمیا و لابستر از جمله ظرفیت‌های آبزی‌پروری هرمزگان است که به گفته کارشناسان حوزه کشاورزی می‌توان از این ظرفیت‌ها جهت ارزآوری هر چه بیشتر و جایگزینی با نفت استفاده کرد.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری ایرنا ،تاریخ انتشار: 4  تیر 1399،کدخبر:83832223،www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
تو جنوب كشور فقط به همين جزيره ها ميرسن وگرنه بوشهر رو هواست همه كارها و پرئژه هاش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین