پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۰۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
استاندار هرمزگان گفت: تولید ماهی در قفس و پرورش میگو دو ظرفیت ممتاز در هرمزگان هستند که توسعه آنها موجب اشتغالزایی و افزایش صادرات از هرمزگان خواهد شد و از سرمایه گذاری بخش خصوصی در راستای توسعه این طرح‌ها پشتیبانی لازم انجام می‌شود.

شعارسال: استاندار هرمزگان گفت: تولید ماهی در قفس و پرورش میگو دو ظرفیت ممتاز در هرمزگان هستند که توسعه آنها موجب اشتغالزایی و افزایش صادرات از هرمزگان خواهد شد و از سرمایه گذاری بخش خصوصی در راستای توسعه این طرح‌ها پشتیبانی لازم انجام می‌شود.

فریدون همتی همزمان با دومین روز دهه مبارک فجر پس از بازدید از دو پروژه تولید ماهی در قفس و سایت پرورش میگو در بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه، عنوان کرد: طرح تولید ماهی در قفس در بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه از بزرگترین پروژه های تولید ماهی در قفس در منطقه است که با اعتبار 90 میلیارد تومان که 69 میلیارد تومان آن از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی است، اجرایی شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت اسمی این پروژه تولید پنج هزار تن ماهی در قفس است که در فاز اول آن سه هزار تن ماهی تولید می‌شود و تولید آزمایشی در این مجموعه آغاز شده است.

استاندار هرمزگان افزود: از ویژگی های این طرح، این است که در آن از جدیدترین دانش و تکنولوژی روز دنیا برای تولید ماهی در قفس استفاده شده و کم نظیرترین بارج غذادهی به ماهیان در خاورمیانه در این طرح مورد استفاده قرار گرفته است.

همتی بیان کرد: خوشبختانه این دانش و تکنولوژی به نیروهای بومی منتقل شده و نیروهای متخصص داخلی و بومی استان هرمزگان در این طرح نقش آفرین هستند.

وی با بیان اینکه توسعه تولید و پرورش ماهی در قفس از سیاستهای مهم دولت تدبیر و امید است، اظهار کرد: در استان هرمزگان ظرفیت تولید 143 هزار تن ماهی در قفس وجود دارد که در حال حاضر هفت هزار تن آن فعال است و به مرحله تولید رسیده است که حمایت جدی از توسعه این طرح‌ها در هرمزگان صورت خواهد گرفت.

استاندار هرمزگان با اشاره به بازدید از روند احداث مزرعه پرورش میگو در بندر چارک بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه، خاطرنشان کرد: این مزرعه در دو هزار هکتار به عنوان یکی از بزرگترین مزارع پرورش میگو با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداث است.

همتی اضافه کرد: امیدواریم با حمایت هایی که در راستای رفع مشکلات صورت می گیرد، این مزرعه پرورش میگو تا پایان سال 97 به مرحله بهره برداری برسد.

وی گفت: تولید ماهی در قفس و پرورش میگو دو ظرفیت ممتاز در هرمزگان هستند که توسعه آنها موجب اشتغالزایی و افزایش صادرات از هرمزگان خواهد شد و از سرمایه گذاری بخش خصوصی در راستای توسعه این طرح‌ها پشتیبانی لازم انجام می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 14 بهمن 1396، کدخبر: 96111407638، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
اگه روی زمینه پرورش میگو سرمایه گذاری بیشتری بشه میتونه خیلی در زمینه ی اشتغال زایی جوون ها موثر باشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین